Naturli | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Analyser en eller flere problemstillinger med brug af relevant faglig viden, teorier og modeller

Problemstilling 1 : hvordan er konkurrencen for Naturli´s havredrikke
- Samme produkt Havredrikke
- Samme produktkategori som Havredrikke
- Samme behov
- Behov for at slukke tørsten
- Produkter i en dagligvarebutik

Problemstilling 2 hvordan udnytter Naturli den øgede efterspørgsel på havredrikke?

3. Perspektiver emnet Strategi og Konkurrence til Shaping New Tomorrow

Bilag
- SWOT-opstilling
- Konkurrencetragtmodel
- TOWS-matrix

Uddrag
Naturli er en fødevares producent baseret på plantebaseret produkter. De lancerer 4 nye havredrikke i forskellige dagligvare kæder som skal udfordre komælken. Målet med de ny havredrikke er at man kan få alternativer til komælk

Naturli kan gøre brug af markedpenetrering da de ønsker at deres nuværende/kommende produkter på det nuværende marked

---

Alle produkter konkurrer mod hinanden, så det svært at sige hvilke konkurrenter de har i denne her kategori da det er bred konkurrence.

De kæmper om forbruges rådighedsbeløb og villigheden forbrugeren har til at bruge penge på deres produkt.

Det meget væsentligt for forbrugeren at købe det der er billigst men samtidig bedst og der er tale om budgetkonkurrence

Naturli har er i Blue ocean er på et marked, hvor virksomheden er alene og har distanceret sig fra konkurrenterne, med deres nye havredrikke.

Havredrikke er med til at flytte markedsandelen fra forbruger som normalt bruger mælk over til havredrikke.

Det er nytænkende at Naturli er kommet marked hvor havredrikke ikke har så meget variation og det skaber Naturli med deres 5 nye produkter. Nytænke og deres variation indenfor havredrikke skaber værdi for kunderne.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu