Markedsføring via blogs – Positive & Negativt – Blogen Whittaheart | SRO

Abstract:
This paper examines the blog whittaherat.dk. The study researches both positive and the negative sides about marketing through blogs.

Furthermore, there has been looked closer into which consequences there is when marketing through blogs, and what to be prepared for before putting your product on the internet.

Through an analysis about marketing on blogs, the advantages and disadvantages have been put side to side.

The conclusion brings light to marketing on blogs, they’re excellent to take advantage of, if you wish to market a product.

Nevertheless, you have to remember, that blogs are such a wide platform, that a company can easily end up in a shit-storm which will have severe consequences for the company and its publicity.

Furthermore, in the assignment, there has been looked into a marketing group, consisting of women in the age of 15-35 and their buying behaviour.

The study indicates that the group of women in the age 15-35 are the ones who gets most inspired by the blogs, and the variety of things being advertised on the blogs.

The paper concludes that you need to have a clear vision of what you want to achieve by marketing on the internet.

It is a decision, that thoroughly needs to be thought through, and the company needs to be in a clear dialog with the blogger. So, the marketing will be done in the best, and most legal way. If you do this right, it will have a positive effect.

Problemformulering
- Redegør for begrebet blogs og hvorledes disse kan anvendes i virksomhedens markedsføring.
- Analyser bloggen http://whittaheart.dk/ hvor du bl.a. fokuserer på dens opbygning, struktur, indhold og målgruppe.
- Beskriv hvordan blogs kan spille en rolle i købsadfærden.
- Du bedes diskutere fordele og ulemper ved brugen af blogs i markedsføringen.

Indledning
Der skal tænkes og tænkes... Sådan oplever mange virksomheder det, inden de skal træffe en afgørende beslutning, om deres virksomheds produkter skal markedsføres via. Blogs.

Siden 1999 hvor selve fænomenet blog slog igennem, er det blevet mere og mere populært blandt firmaer, at bruge blogs men også de sociale medier generelt til at markedsføre sig på. Så tænker du allerede her, at det er en rigtig god ide, for der er så mange mennesker, der læsere med på de forskellige og ikke mindst inspirerende blogs.

Men er det nu også det? Det er en af de ting, jeg vil undersøge i min opgave. Derudover vil jeg finde ud af, hvordan blogs påvirker os forbruger, når vi skal træffe en købsbeslutning?

Er vi forbrugere let påvirkelig og tror på alt, hvad en blogger siger. Eller er vi kloge nok til at se igennem, at det bare er en reklame, og bloggeren får altså penge for denne udtalelse.

Hvorfor spiller blogs så stor en rolle, for vores købsadfærd, er det fordi, vi igennem blogs, kan spejle os til den perfekte udgave af os selv. Dette vil være centralt for min opgave.

Indholdsfortegnelse
AFSÆTNING A & IT B 0
PROBLEMFORMULERING: 0
RESUME – ABSTRACT PÅ ENGELSK: 2
INDLEDNING: 4
METODE: 4
HVAD ER EN BLOG & HVORDAN BRUGES DE I MARKEDSFØRINGEN? 4
KONKLUSION: 10
LITTERATURLISTE: 11
BØGER: 12
JENRICH, LENE M.FL. 12
AFSÆTNING A BIND 1, TROJKA 2012 12
INTERNET KILDER: 12
BILAG: 12
BILAG 1: 13
BILAG 2: 15
BILAG 3: 15
BILAG 4: 16

Uddrag
Analyse af Whittaheart.dk
Bloggen whittaherat drives af Alberte, der en er feminin blogger, som formår at blande den girly, sporty, og classy stilart sammen til noget unikt.

Allerede da man klikker ind på bloggen, dukker der reklamer op fra bl.a. JBL GO. Dette kan godt skabe det ”useriøse” blik fra start, hvis man nu ikke kender til bloggen.

Det giver et førstehåndsindtryk af, at den måske er fyldt med reklamere, og på den måde mister den lidt af sin troværdighed. Når man får lukket alle reklamer ned, er det første, der springer en i øjnene, den stilrene rubrik ”whittaherat”.

Den underbygger udtalelsen af, at det er en kreativ blog. Den sammenbundende skrift, udtrykker en vis form for en stilren blog, der samtidig også fremstår meget rolig og personlig.

Altså ikke en blog hvis der kun er billeder af alkohol og vilde fester. Overrubrikken der betyder ”med et hjerte” – modsiger min påstand om, at den skulle være utroværdig pga. de mange reklamer, da den udtrykker at indholdet kommer direkte fra hjertet.

Lige under selve overskriften, dukker der nogle forskellige underrubrikker op, som man kan vælge at trykke på, afhængelig af om man f.eks. gerne vil have kontakt til bloggeren, se et arkiv med blogindlæg fra en bestemt måned og år, eller have bloggen oversat.

Selve underrubrikkerne er med blokbogstaver, de er ikke hverken for store eller små, og er derfor lette at læse. De skaber et overskueligt overblik, og gør det lettere for læseren at lede efter noget bestemt.

Sådan får du adgang til resten af materialet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her