LEGO Grundforløbsprojekt del 3 | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
5.1
LEGO, ligesom alle andre virksomheder, har et marketingmix som består af fire parametre, som også er kaldet de 4 p’er.
- Pris
- Produkt
- Placering
- Promotion

5.2
LEGO har fødselsdag, derfor har de en gode tilbud på en masse fede produkter, så de skal nu udarbejde en markedsføringsplan til deres fødselsdagskampange.
- Fastlæggelse af målgruppe:
- Formulering af mål:
- Budgettet:
- Valg af parametre:
- Formulering af budskab:
- Opfølgning:

5.3
LEGO har allerede brandet sig rigtig godt, da et brand jo bruges til at kunne genkende et produkt eller virksomhed.

5.4
Markedsføring på producent og konsumentmarkedet adskiller sig en del fra hinanden, da formålet jo er forskelligt.

6.2
Da mange unge i LEGO’S målgruppe ser meget Youtube og er på de sociale platforme som TikTok, Instagram og Facebook, er det en god ide at starte med deres reklamer der, i form af videoer og opslag.

6.3
Multichannel marketing kan man sætte på LEGO, da de startede med kun enkelte fysiske butikker, som så udviklede sig til en stor international kæde, der derefter fik både en webside og netbutik.

Uddrag
Jeg skal nu kigge nærmere på de tre af dem, pris, produkt og placering som også er grundparametrene.

LEGO’s Produkter er fysiske produkter, derfor er der også en masse underpunkter der skal dækkes.

LEGO’s produkters kvalitet har både den funktionelle, smagsmæssige og imagemæssige kvalitet. Det vil jeg mene

da deres produkts kvalitet er bæredygtig, altså at det kan bruges længe og ikke bliver slidt hurtigt. Smagsmæssig, fordi LEGO’s produkter er smagfulde

med masser af farver og fede design og imagemæssig, fordi LEGO jo er et verdens kendt firma, som sælger verdens kendt legetøj.

LEGO’s mange produkters Emballage afhænger selvfølgelig af hvilket produkt man køber. De store sæt og faktisk de fleste af deres produkter

er både pakket ind i plastik poser og en papkasse. Derudover beskytter emballagen som den skal, den lever op til lovgivningen og den er nogenlunde nem at åbne og opbevare.

LEGO’s Sortiment er enormt dybt, da de har flere forskellige produkter inden for samme varegruppe.

LEGO’s Mærket er stort set hele virksomheden, da det er et handelsmærke, som betyder at et produkt bliver solgt under en virksomheds navn og mærke

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu