Lala berlin | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Opgave 1 Målgruppe og segmentering
1. Redegør for konsumentenheden til et LALA BERLIN TØRKLÆDE.

2. Redegør for hvordan Føtex segmenterer markedet for et LALA tørklæde.

3. Udvælg et konkret segment og analyser det ved hjælp af en relevant model.

4. Beskriv den valgte operationelle målgruppe.

5. Diskuter hvorvidt der er overensstemmelser mellem målgruppen til et LALA tørklæde og Føtex´s primære målgruppe.

6. Beskriv en sandsynlig købsadfærd ved køb af et LALA tørklæde. Du bør komme ind på:
Købstype/købsroller:

Opgave 2 Konkurrencesituationen
1. Nævne eksempler på virksomheder, du mener Starbucks, vil være i henholdsvis snæver og bred konkurrence med ved at inddrage en relevant model

2. Afgrænse markedet, og vær tydelig i din argumentation

3. Identificere hvilken konkurrenceform der er tale om ud fra din afgrænsning

4. Kom med dit bud på, hvilken konkurrencemæssige position Salling Group indtager med Starbucks.

5. Hvilke behov og købemotiver får kunden typisk afdækket, når de køber en kaffe hos Starbucks til ca. 40 kr.

Opgave 3 Parametermix
1. Redegør kort for begrebet parametermix.

2. Redegør for de forskellige funktioner man kan ”bygge ind” i en emballage., og analyser hvilke funktioner du mener er anvendt i ”saften” på billedet

3. Der ønskes en kort redegørelse for nogle af de promotionsaktiviteter Bilka anvender – herunder blandt andet sales promotion.

4. Analyser reklamen ved hjælp af en relevant model (se bilag 1). Diskuter om du synes, at reklamen henvender sig til Bilka´ s målgruppe.

5. Hvilke delmarkeder befinder Bilka sig på, når de indkøber blandet saft fra Rynkeby?

Uddrag
1. Redegør for konsumentenheden til et LALA BERLIN TØRKLÆDE.
- Teknisk - er når man skal have noget for og kunne købe det ”det kunne være For at køre bil, skal man have et kørekort” derfor vil jeg sige at det ikke kræver Noget her.
- Fysisk
- Økonomisk - det er alle som kan finansiere sit køb.

---

- vi er i det grå segment, fordi at det er de unge som ikke har fundet ud af hvor de vil plaseren sig henne af endnu.

Det kan være at vi har set tørklædet på en veninde og Det er hende som har påvirket mig. Når man er inde i det grå segment, bliver man meget Påvirket af andre omkring en.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu