Jysk branding | Afsætning | 10 i karakter

Indledning
JYSK er en international detailkæde, der sælger ”alt til boligen”. Selvom der nu er mere end 2700 butikker fordelt i 51 lande, så stopper det ikke.

Sidste år åbnede JYSK 139 nye butikker rundt i verden, og den udvikling vil blot fortsætte. JYSK forsøger at indarbejde nogle værdier i deres brand, som de mener gør brandet troværdigt.

Indholdsfortegnelse
1. Forklar hvad der menes med begrebet ”Branding”, og hvilken elementer der kan være med til at skabe et brand

2. Vurdér hvordan tabet af Lars Larsen påvirker JYSK som brand og kom med dit personlige bud på, hvordan JYSK kan eller skal arbejde med personlig branding fremadrettet

3. Vis med eksempler billeder/artikeloverskrifter (minimum 3), hvordan Jysk anvender medarbejderbranding. Forklar hvorfor man anvender medarbejderbranding og fordelene herved.

4. Analysér og vis 3 eksempler på (billeder/artikeloverskrifter), hvordan JYSK arbejder med virksomheds-branding og CSR og vurdér, hvordan dette kan medvirke til at styrke JYSK`s brand.

Uddrag
Branding er noget der er essentielt for en virksomheds eksistens. Det er den måde hvorpå en virksomhed kan skabe en merværdi og differentiere sig fra sine konkurrenter.

Det er forskelligt fra virksomhed til virksomhed, hvordan de arbejder med deres brand, men mange af tingene de arbejder med, er i realiteten det sammen.

Det er nemlig her, at deres p-mix kan spille ind. Noget af de arbejder med er f.eks. design, tegn og symboler i promotion, som sikrer at de skiller sig ud i mængden.

Dette er med til at repræsenterer virksomheds brand udadtil og sikrer at deres kunder kan huske dem i deres bevidsthed.

Jysk er som sagt repræsenteret i mange lande, så deres logo og klare blå farver er let genkendelige. Hvis en virksomhed kan dette, så har de positioneret sig rigtigt overfor kundernes bevidsthed.

Men samtidig hvis de har positioneret sig rigtigt, så har de også skabet en vis troværdighed der gør, at de sikrer at kunderne har nogle bestemte præferencer for netop dem og dermed har del at leve op til.

Det der er tanken bag alt dette omkring branding er, at en virksomhed kan skabe den her merværdi overfor deres kunder.

Der er mange brands, som der er billigere, men det interessante er, hvorfor der er mange der vil betale mere for det ene produkt fremfor det andet.

Grunden til dette er, at virksomhederne har brugt mange ressourcer på at opbygge et brand, som bærer en bestemt følelse eller idé der adskiller produktet fra andre brands

men samtidig arbejder de også intenstivt med at produktudvikle i product parameteret i p-mixet. Dertil kommer sådan noget som produktets design

som de bruger lang tid på at udvikle, så de sikrer at genkendelighed hos deres kunder og det kan signalere noget specifikt overfor andre, når de køber det.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu