Branding, Produktets livscyklus PLC | Noter i biologi

Indholdsfortegnelse
Branding
Produktets livscyklus (PLC)
Udviklingsfasen
Introduktionsfasen
Vækstfasen
Modningsfasen
Nedgangsfasen

Uddrag
Branding er den proces, hvor virksomheden træffer beslutninger vedrørende produktets navn og logo samt andre forhold, der vedrører markedsføringen og skaber symbolsk merværdi.

Branding finder sted på produkt/mærkeniveau. Nogle virksomheder brander virksomheden under ét. Det gælder især for servicevirksomheder.

Branding er virksomhedens indsats for at få målgruppen til at forbinde mærket eller hele virksomheden med bestemte værdier og holdninger.

På den måde handler branding om en følelsesmæssig relation, som kunden oplever i forhold til produktet.

Et stærkt brand kan være en medvirkende årsag til, at et produkt kan sælges til en højere pris end konkurrerende produkter. Branding styrker et produkts imagemæssige kvalitet.

Det er ikke for alle virksomheder, at branding af deres produkt of service er nok. Nogle har brug for at styrke deres brand som helhed, og vise betydning i forhold til forskellige interessenter.

Det kaldes corporate branding. Deres brand opfattet som deres kerneværdier, som er det der skal tiltrække og fasteholde både kunder og partnere.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu