Reflektionsrapport på innovationsprojektet ‘Share’

Indholdsfortegnelse
Indledning
- Tidslinje
- Pentathlon
Introduktion af gruppen
- Værdier
- Spindelvævsanalyse
- Salgspitch
- Virksomhedsform
- Forretningskoncept
- Prototype
- Målgruppe og afsætningskanaler
- Den fremtidige udfordring

Uddrag
Kerneværdier - Share er en samfunds- og miljøøkonomisk virksomhed, der ønsker at skabe et samfund, hvor der i højere grad er grundlag for at dele.

Vi har valgt lige netop disse værdier, da vi fra starten lagde vægt på at vores virksomhed ikke bare skulle tjene penge, men også være til større gavn for samfundet.

Sådan lød vores første korte salgspitch. Som respons til den fik vi en del positive bemærkninger, angående at vores ide byggede på noget andet udover i første omgang at tjene penge.

Mission - Vores mission er at udnytte det stigende fokus på deleøkonomien og herved blive en del af kampen mod ressourcespild, så der i samfundet i mindre grad kan ses en “udsmidningstendens”, men i stedet for en “genbrugstendens”.

Vores app-prototype er lavet på shoutem.com, som vi efter lang tids søgen valgte at bruge. Der findes et utal af hjemmesider, hvor man gratis kan lave en app.