Hungry.dk | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Virksomhedens eksportmotiver 3
- Vækst og indtjeningsmål 4
- Risikospredning 4
- Begrænset hjemmemarked 4
- Øget konkurrence på hjemmemarkedet 5
Fase 1, Markedsscreening, grovsortering 5
- Political factors 5
- Economic factors 5
- Social and cultural factors 6
- Technological factors 7
- Environmental factors 7
- Legal factors 8
Geografiske forhold 8
-Efterspørgsels forhold 9
- Udbudsforhold 10
- Distributionsforhold 10
Kilder: 12

Uddrag
Vækst og indtjeningsmål
Vi kan se på det spanske marked at der er store muligheder for at kunne drive et take-away firma.

Dette kan vi se da der i alle lande er store muligheder for at spise take-away, som er mad og drikke der bliver leveret til dig i dit hjem.

Da mad er noget alle har brug for, og spanierne har en økonomi der gør at mange ville have råd til take-away.

Da hungry allerede har et produkt de har haft kørende i flere år, på flere markeder, er det et nemt produkt at få ud på nye markeder, som det spanske er.

Risikospredning
I dag er hungry aktiv i 3 lande, Holland, Irland og Danmark. Med en udvidelse til Spanien vil man kunne sikre sig at have lande med en forskellig økonomi.

Dette kan være en fordel i forhold til hvis et af de lande man opererer i kommer ind i en økonomisk krise.

Da behovet for mad aldrig ville kunne tages fra os, kan man ikke risikere at det er en kritisk faktor i forhold til at true hungry på eksistensen

men som sagt ville en økonomisk krise i et land kunne have en betydning for hvor meget man ville købe take-away, som ville være en nemmere men dyrere løsning, hvis landet var i presset økonomisk situation.

Begrænset hjemmemarked
Hungry har et begrænset hjemmemarked i Danmark, derfor valgte de at udvide til Holland og Irland.

Hungry er kendt blandt størstedelen af folk i Danmark, derfor valgte de at udvide da de kunne se at resultatetet i Danmark var godt, og dermed vurderede de at der var gode muligheder for at få samme succes i andre lande.

På et tidspunkt ville Spanien også kunne kom op på et niveau der gør at de får et begrænset hjemmemarked, men så er der mange andre landet man yderliger kan åbne websitets i.

Øget konkurrence på hjemmemarkedet
I Danmark er der stor konkurrence på markedet for take-away. Af store virksomheder som lever af at bringe mad ud, er de største Just-eat og Hungry

men udover dette findes der mange lokale restauranter og pizzeriaer, som vælger selv at bringe maden ud, da det er en ekstra indtjeningskilde.

Dette gør også at der er mange at konkurrere med. Så det er svært at være på det danske marked, dermed er det en god grund til at kigge mod nye markeder.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu