Indholdsfortegnelse
1. Lav en Canvas-analyse for Sophie Trelles-Tvedes virksomhed Invisibobbles (i det omfang, du har informationer om virksomheden)
Business Model Canvas
- Værditilbud
- Kundesegmenter
- Indtægter
- Distributionskanaler
- Kunderelationer
- Nøgleaktiviteter
- Nøgleressourcer
- Nøglepartnere
- Omkostningsstruktur
2. Analysér virksomhedens valg af positionering for produktet invisibobbles-hårelastik
3. Analysér og vurder virksomhedens distribution på det danske marked
Uddrag
Invisibobbles værditilbud til kunden er den funktionelle kvalitet ved en hårelastik, nemlig at det sætter håret på plads, men derudover er hårelastikken også ny og banebrydende hvilket er et parameter der har indflydelse på forbrugerens valg af produkt.
Hårelastikken er i den grad banebrydende i sit design samt tillægsydelse da det forhindrer hovedpine og en grim markering i håret.
---
Invisibobbles produkter henvender sig meget naturligt til kvinder gennem det demografiske forhold, da stort set samtlige kvinder dagligt benytter hårelastikker.
Dog er deres produkter meget innovative og moderne sammenlignet med konkurrenternes traditionelle hårelastik, der udelukkende fokusere på produktets funktionelle kvalitet.
Mens invisibobbles produkter også i stor grad fokuserer på den smagsmæssige kvalitet, derfor vil jeg vurdere at produktet primært henvender sig til kvinder i det grønne segment.
Der går meget op i produktets modernitet og kvalitet ved at forhindre hovedpine samt mere miljøbevidste end konkurrenternes.