Hansens Flødeis ApS | Virksomhedskarakteristik

Indholdsfortegnelse
VIRKSOMHEDSKARAKTERISTIK 2
FORRETNINGSMODEL - BMC 2
KRITISKE SUCCES FAKTORER 4
1. DERES HISTORIE 4
2. SPECIALORDRER 4
3. HØJ KVALITET 4
4. VEDLIGEHOLDELSE AF LEVERANDØRER 4
5. FORHOLDET TIL KUNDERNE SAMT DETAILMARKEDET 4
UDFORDRINGER 5
METODE 6
LITTERATURLISTE 7
INTERNETDOKUMENTER: 7
BILAG 1: BUSINESS MODEL CANVAS 8
NØGLEPARTNERE: 8
NØGLEAKTIVITETER: 8
MARKEDSTILBUD: 8
KUNDERELATIONER: 8
KUNDESEGMENTER: 9
NØGLERESSOURCER: 9
DISTRIBUTIONSKANALER: 9
OMKOSTNINGER: 9
INDTÆGTER: 9
BILAG 2: VÆRDIKÆDE 10
PRIMÆRE AKTIVITETER: 10
STØTTEAKTIVITETER: 11
BILAG 3: REGNSKABSANALYSE 12
BILAG 4: IDE/MISSION/VISION 13
BILAG 5: OMVERDENSMODELLEN 13
DEN AFHÆNGIGE OMVERDEN 13
DEN UAFHÆNGIGE OMVERDEN 13
BILAG 6: SWOT 15
INTERNE FORHOLD: 15
EKSTERNE FORHOLD: 16
BILAG 7: PORTERS FIVE FORCES 17
KONKURRENTER: 18
NYE INDTRÆNGERE: 18
SUBSTITUERENDE PRODUKTER: 18
KUNDER: 18
LEVERANDØRER: 18
BILAG 8: SEGMENTER MÅLGRUPPE 19
BILAG 9: POSITIONERINGSKORT 19
BILAG 10: VIRKSOMHEDENS KØBSADFÆRD 20

Uddrag
Hansens Flødeis ApS er en familieejet virksomhed, som siden 1922 har fremstillet is og andre mejeriprodukter. Hansens Flødeis er et anpartsselskab som Hans Peter Hansen oprindeligt startede som Frederiksborg is i 1922 i Hillerød.

Det nuværende mejeri ligger i Jægerspris og det har det gjort siden 1970. Ide og konceptet bag Hansens Flødeis er kvalitets flødeis og sorbet, og selve grundideen var at lave den samme kvalitets is, som deres oldefar gjorde.

Deres strategi bag virksomheden er at have styr på processen fra start til slut. Hansens Flødeis lægger meget stor vægt på, at de gerne vil have et tæt forhold til deres leverandører, så de selv styrer valg af råvarer.

Frederiksborg is blev opkøbt i 60’erne, og i 2003 stifter Hans Jørgen Eibye så, Hansens flødeis, og virksomheden er hurtigt i vækst.

I dag har virksomheden over 100 forskellige kunder i Danmark i form af primært supermarkeder, restauranter/caféer og kiosker. Rapporten fra 2018 viser, at Hansens is havde 33 ansatte.

---

Nøglepartnere:
Private label producenter vil sige at supermarkeder og producenten markedsfører under samme navn. Dette gør Hansens Flødeis med coop. De har indgået et samarbejde, hvor Hansens is har lavet en islagkage som kun sælges gennem de supermarkeder, som coops “Smag forskellen”-mærke sælges i.

Samarbejdet med coop er godt for Hansens is, da det også skaber reklame på anden vis. Andre nøglepartnere er deres leverandører.

Leverandørene er de vigtigste nøglepartnere, da det er dem der leverer råvarerne til produkterne som Hansens is producerer.

De bruger lokale leverandører, men også leverandører fra Zambia, Congo, Uganda mf., der har råvarer som vi ikke selv kan producere i Danmark som f.eks. vanilje.

Nøgleaktiviteter:
Hansens flødeis har haft konstant produktudvikling gennem årene. De har udviklet mange nye varianter af deres is, som er deres kernekompetence, men de har også udviklet andre mejeriprodukter såsom yoghurt, mælk og ost.

Deres produktion er også væsentlig for virksomhedens funktion, for at kunne lykkedes og her er de meget effektive. Indkøb er vigtigt for virksomheden da råvarerne de bruger giver den lækre kvalitet, som tilbydes, og det er uundværligt for virksomheden.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu