Fredericia Teater Afsætning

Indledning
Fredericia Teater er i dag blandt landets største musicals producenter hvor Søren Møller er Teaterchef, og teateret har hovedsæde på Prinsessegade i Fredericia. De har 9 faste skuespiller, 13 i teknisk afdeling, 15 i administrationen og 3 i ledelsen.

I 2018 lagde teatrets omsætning på 115.645 mio. Virksomheden er bl.a. kendt for sine opsætninger af Disney forestillinger, hvor de køber rettigheder af Disney, til at genskabe deres tegnefilm til forestillinger. Teatret fokuserer på deres kreative ambitioner og nytænkende greb, som har medført til at de er blevet anerkendte både nationalt og internationalt.

Udover virksomhedens egne produktioner, tilbyder de også koncerter, stand-up samt turnerende teaterforestillinger. Derfor har teatret stor fokus på både udvikling af nye værker og et godt samarbejd med Den Danske Scenekunstskole Musicalakademiet Fredericia om fremtidens talenter.

Fredericia Teater operer på business to consumer og business to business markedet. B2C drejer sig om handel mellem virksomheder og forbrugere (privatforbrugere) i modsætning til B2C, der dækker handel mellem virksomheder.

Igennem virksomhedens platform yder de en service til forbrugerne, ved at fremvise deres forestillinger. Fredericia Teater dækker også B2B markedet, da de sælger deres teaterstykker videre til Det Kongelige Teater

Indholdsfortegnelse
Opgave 1
Virksomhedskarakteristik:

Opgave 2
Produktudvikling:
Markedsføring:
Salg:
Produktion:
Virksomhedens kernekompetencer:
SW:

Opgave 3
Opgave 4
a. Købemotivet ved køb af en teaterbillet til forestillingen ”She Loves You” vil typisk være snobmotivet.
b. Når Fredericia Teater laver en opsætning af musicalen ”She Loves You”, er der tale om horisontal diversifikation.
c. Fredericia Teater følger konkurrencestrategien differentieringsfokus.

Opgave 5

Kilder:

Uddrag
Fredericia Teater er en servicevirksomhed, der producere nye forestillinger. Virksomheder tilbyder musicalsgenren som produkt frem for traditionelle teaterforestillinger. I servicepakken for Fredericia Teaters kerneydelse er underholdning, deres forestillinger giver dem oplevelser, der ikke bare underholder, men skaber refleksion.

Dermed dækker deres kerneydelse behovet for det sociale sammenvær, samt underholdning der skaber refleksioner. Periferiydelserne er forskellige tillægsydelser, som tilfører serviceydelsen ekstra værdi i kundens øjne. Kerneydelsen understøtter Fredericia Teaters periferiydelser.

Virksomhedens periferiydelser er høflig betjening, pladsreservationer, drikkevarer og høj kvalitet på deres værker.

---

Når det gælder Fredericia Teater fremtidige vækstmuligheder er det vigtigt at se på hvorledes virksomheden kan gribe disse an. De overordnede vækststrategier intensivering, integration og diversifikation giver et godt overblik over de muligheder som Fredericia Teater har for at fortsætte den nuværende vækst ud i fremtiden.

Dette kan nemlig gøres på flere forskellige måder, hvor nogle er mere oplagte end andre.

Det vil være muligt for Fredericia Teater at benytte sig af intensiveringen, hvilket bygger på Anossfs vækstmatrix. Virksomheden rolle, er det nødvendigt for Fredericia Teater at se på deres totalmarked, altså få skabt et endnu bredere udvalg af potentielle kunder.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her