Fredericia Teater | Afsætning

Indledning
Fredericia Teater er i dag blandt landets største musicals producenter hvor Søren Møller er Teaterchef, og teateret har hovedsæde på Prinsessegade i Fredericia. De har 9 faste skuespiller, 13 i teknisk afdeling, 15 i administrationen og 3 i ledelsen. I 2018 lagde teatrets omsætning på 115.645 mio. Virksomheden er bl.a. kendt for sine opsætninger af Disney forestillinger, hvor de køber rettigheder af Disney, til at genskabe deres tegnefilm til forestillinger. Teatret fokuserer på deres kreative ambitioner og nytænkende greb, som har medført til at de er blevet anerkendte både nationalt og internationalt.

Udover virksomhedens egne produktioner, tilbyder de også koncerter, stand-up samt turnerende teaterforestillinger. Derfor har teatret stor fokus på både udvikling af nye værker og et godt samarbejd med Den Danske Scenekunstskole Musicalakademiet Fredericia om fremtidens talenter.

Uddrag
Produkt: Fredericia Teater agerer en smule anderledes end mange af de andre teatre i Danmark, og markedsføre benhårdt på musicalsgenren som produkt frem for traditionelle teaterforestillinger. Dermed prøver de at tiltrække folk, som traditionelt set ikke går i teatret, til at købe billetter til musicals. Teatret er begyndt at kigge uden for landets grænser, og bevæger sig så småt internationalt. Place: Dette danner baggrund for virksomhedens succesfulde opsætninger, som giver mulighed for at kunne omdanne Fredericia Teater til en eksportvare og udvide opsætningens location fra Fredericia, København og Århus til udlandet.

Pris: Fredericia Teaters priser ligger mellem 130-700 kr. afhængig af pladser og forestillinger. ”Publikum skal kunne regne med kvaliteten på Fredericia Teater. Køber man billet hos os, er man sikret en musicaloplevelse på internationalt niveau, og det går aldrig på kompromis med”. Virksomheden skaber mulighed for at differentiere sig fra sine konkurrenter, ved at de er ambitiøse på publikums vegne. Dermed skaber de konkurrencemæssige fordele i forhold til deres konkurrenter, da deres forestillinger giver dem oplevelser, der ikke bare underholder, men skaber refleksion.

Promotion: Fredericia Teater har en anmelderstrategi, som er med til at sikre, at de gode forestillinger bliver omtalt. Virksomheden samarbejder med et PR-firma, som sørger for, at københavnske anmeldere tager til Fredericia. Dette er med til at de mindst får 20-25 ekstra anmeldelser på tryk eller på nettet, som skaber omtale i hele landet. I 2018 brugte de omkring 15 mio. kr. på alt slags markedsføring.

Personale: Deres personale består professionelle skuespiller, samt et tæt samarbejde med Musical Akademiet, som udgør et stærkt sammenspil mellem teateret og akademiet i forbindelse med talentudvikling og mulighed for at skabe rammer for situeret læring.

Processer: Fredericias Teaters proces foregår på den måde, at kunderne skal købe en billet til en ønsket forestilling, via deres hjemme side eller til forestillingen.

Sådan får du adgang til resten af materialet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her