Eyda | VØ opgave | 12 i karakter

Opgave 1 – Niklas L
Vi har nøje udvalgt denne virksomhed af dem som fremkommer i Løvens Hule.

Vi har valgt Eyda, fordi vi havde hørt om virksomheden inden den kom på programmet. Det er en virksomhed som vi har set annoncer fra på Instagram, og derfor synes vi de både var væsentlige og aktuelle for os.

Ud over det, er vi selv interesseret i deres virksomhed og produkter, derfor tænkte vi at det var en god mulighed for at vide nærmere.

EYDA bestræber sig meget med at lave kvalitets træningstøj til kvinder. EYDA er klar over at alle mennesker er forskellige og derfor har de produceret et produkt som passer til hver kvindekrop.

De går meget op at det skal være den aktive kvinde som køber deres produkt, samt uanset hvor meget motion man laver. De bestræber sig med at selv en gåtur med barnevognen kan være nok motion, bare det at komme ud og rører sig lidt kan gøre en forskel.

De har deres slogan #DoWhatYouCan hvor der menes at bare den mindste motion er nok, for det du gør af motion, er nok til at gøre dig glad. Man behøver ikke løbe et maraton, en gåtur er nok.

EYDA går meget op i den rigtige pasform til kvinder hvoraf de også har et meget bredt sortiment.  De sælger deres varer på B2C markedet for at få den største mulige omsætning som giver mening.

Derudover har de forskellige influencers som promoverer deres produkt på forskellige sociale medier som Instagram og Facebook. Det giver en god effekt på forskellige kvinder

der kan give et boost at se et idol i træningstøj hvoraf man gerne vil være som hende og derefter køber EYDAs træningstøj for at motionere. De sælger primært deres produkt via deres website

som er nydelig og nem at finde ud af. Mette som har stiftet EYDA har været stor sportsatlet og kender derfor de problemer som står inde for den sportslige verden med henblik på træningstøj både for bukser, trøjer, bh´er og toppe.

Indholdsfortegnelse
Opgave 1 – Niklas L
Opgave 2 – Niklas L
Opgave 3 – Magnus Pommer
Opgave 4 – Isabella
Opgave 5 – Isabella
Opgave 6 – Magnus Pommer
Opgave 7 – Isabella & Niklas L

Uddrag
Vi har taget udgangspunkt i det nære miljø altså den afhængige omverden. Modellen er god da man kan se hvordan tingene hænger sammen omkring virksomheden.

I virksomheden er der en bestyrelse, den bestyrelse styre medarbejdere i virksomheden. Derefter kommer vi ud til den afhængige omverden som vi har taget udgangspunkt i.

Man skal kunne have en god leverandør, eftersom det er ham der skal kunne levere produkterne til den aftalte tid hvoraf de ikke må være beskadiget.

Kunderne ligger også i det afhængige miljø, det gør de fordi det er dem som virksomheden skal påvirke til at købe deres produkt.

Det er nemlig kunderne som bestemmer om produktet er godt og om det er det værd at købe. I det her tilfælde er det EYDA som skal påvirke atletiske kvinder til at købe EYDA træningstøj da det er det som virker.

Derudover skal EYDA kunne vide hvem deres konkurrenter er, det er nemlig vigtigt at vide hvad de kan og hvilke ressourcer de har til at promovere deres produkt.

Man skal altid kunne være et skridt foran sine konkurrenter. EYDAs konkurrenter kan være fx. Hummel. Hvis vi kigger på mellemhandlere, så er det en vigtig part for virksomheden

en virksomhed har nemlig brug for mellemhandlere til at kunne varetage vigtige opgaver i forbindelse med at få produktet ud til kunderne.

Overordnet set skal alle parter hænge sammen før der kommer et godt flow i virksomheden afhængige omverden.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu