Espresso House analyse | Afsætning

Indledning
Ved kort at karakteriserer virksomheden, skabes en bedre overordnet forståelse for virksomheden, hvilke produkter de beskæftiger sig med, hvilken målgruppe de forsøger at bestræbe, mm. Alt dette er med til at fremme den overordnet forståelse af Espresso House, for dernæst at kunne analysere virksomheden yderligere.

Espresso House har en historie, der strækker sig tilbage fra 1996, da virksomhedens første kaffebar åbnede på Kyrkogatan i Lund. Kaffebaren blev åbnet af Charles og Elisabet Asker, der var inspireret af både italiensk og amerikansk kaffekultur. I dag, er Espresso House nordens største kæde af såkaldte ”Coffee shops” fordelt over fire lande, Norge, Sverige, Danmark og Finland.

Espresso House er en svensk kaffekæde, der ejes af JAB Holding Company. Virksomheden vision går på kærligheden til kaffe, mennesker og miljø, alt for at skabe den bedste kaffeoplevelse for forbrugerne. Espresso House vægter også ”hygge” forholdsvis meget, hvad angår indretningen og oplevelsen hos Espresso House, hvor et dygtigt og kærligt personale også indgår i ”hyggen.”

Indholdsfortegnelse
Product
Price
Place
People
Promotion

Uddrag
Produkterne, som Espresso House udbyder er alt fra drikkelse til mad. Virksomheden har et dybt sortiment, i form af forskellige former for kaffe, vand, te, juice, smoothie, sandwich, yoghurt, brød, kage, salater, wraps, osv. Virksomheden har eget bageri samt kaffeleverandør.

For at give et eksempel på én af Espresso House mange SBU’er, tages udgangspunkt i kaffe, som et indblik i, hvordan dette SBU håndteres af Espresso House. Kaffen indkøbes direkte fra gård eller kooperativt til virksomhedens risteri, som går under navnet Solberg & Hansen belæggene i Norge.

Espresso House emballage udbydes i flere former. Kaffekopperne, som kunderne drikker af, er afmærket med Espresso House logoet, som er enkelt og klassisk, ligesom de fleste andre produkter, hvad end de er anbragt i, også er. ”To go” emballage er pakket i plastik pakker, og mad samt drikkelse, der nydes i caféen anbringes på tallerken/skål med sølvtøj til.

Espresso House dybe sortiment af mad og drikkelse, gør virksomheden tilgængelig og brugbar, så det ikke kun er morgenmad kunderne har tilgængeligt, men også snacks, og andre måltider på dagsordenen.

Produkterne, emballagen, designet, kvaliteten og funktionen passer fornuftigt til virksomhedens målgruppe, der både nyder ”to go” konceptet, men også hyggen i caféens hyggelige rammer, og som alt afhængig af den enkelte kunde, både foretrække en varm kop caffe latte med en lille cookie som tilbehør, eller en chiagrød på farten inden morgenens møde på arbejdet, dermed opfylder virksomheden kundernes behov og ønsker ift. produktet.

Espresso House på Frederiksborggade 7, 1360 København K, kontrolrapport d. 11/5 - 2018 har vist sig negativ, hvor fødevarestyrelsen måtte give virksomheden bødeforlæg på 10.000 kr., efter en kølemontre med 12 x ingefærshots med en angivet opbevaringstemperatur på 7 grader måltes til 16,3 grader, en køleskuffe med bl.a. 6 sandwiches med tunsalat måltes til 7,4 grader, og et køleskab med 8 liter mælk og en liter piskefløde måltes til 10,3 grader, med indstikstermometer måltes en mælk til 8 grader . Derudover, var der tydelige ansamlinger af snavs under køleskabe og borde i baren og i opvasken.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu