Indholdsfortegnelse
1. Gør kort rede for artiklernes indhold ved hjælp af relevante fagbegreber. Peg i forlængelse heraf på en udfordring (positiv eller negativ) som Espresso House står overfor.
2. Udvælg og anvend et antal teorier/modeller til at analyser en Espresso Houses eksterne forhold.
3. Diskuter og vurder Espresso House anvendelse af produktparameteren. Tag herunder stilling til fordele og ulemper ved virksomhedens ændring af navnet på kaffekæden.

Uddrag
Espresso House blev grundlagt i 1996, af parret Elizabeth og Charles Asker, i den svenske by Lund. Espresso House startede som en lille hyggelig kaffebar, hvorefter at virksomheden har udviklet sig og er vokset sig stor. Kaffebaren er nu blevet til en kæde, med over 400 kaffebare rundt i norden – Sverige, Norge, Finland og Danmark.

Tidligere har Espresso House lagt til under navnet ”Baresso”, hvor de i 2017 skifter navnet til det nuværende Espresso House. Navneskiftet blev vedtaget af Jab Holding Company, som er de store ejere bag kæden.

Kaffekædens direktør i Danmark, Nicolas Krabbe Bjerg, vil placere en Espresso House i Esbjerg, hvor der skal kunne være plads til 200 gæster. Den vil blive placeret i Esbjergs hoved gågade, Kongensgade.
Navneskiftet har påvirket virksomheden negativt, da de gik i underskud pga. de udgifter der ligger bag at starte et ”nyt brand” op.

Nicholas krabbe Bjerg udtaler sig i en artikel fra BT: - ” Det koster penge at investere, og det tager tid at bygge et nyt brand op”.

Selvom det kan være en negativ udfordring for brandet, at navneskifte kæden, og det påvirker dem økonomisk. Kan det også komme ind og give en positiv indflydelse.

Espresso House har nemlig tilføjet eget bageri, så deres vare og produkter vil stige i kvaliteten. Før navneskiftet var der mest fokus på kaffebarens kaffeudvalg. Hvor de nu med hjælp af eget bageri, også vil ligge mere fokus på, at deres andre udvalg som kager, brød, salater osv. også vil stige i kvaliteten.

De vil også gøre butikkerne mere indbydende, og sørge for at kunden vil få den bedste oplevelse som muligt. Dette kan blive positivt for virksomheden, da det nye koncept gerne skulle tiltrække kunderne mere, de vil få kunden til at føle sig velkommen og tilfreds.