Espresso House

Indledning
Afsnittet har til formål at give en overordnet beskrivelse af virksomheden Espresso House og hvad de er for en virksomhed. Der bliver derfor givet en karakteristik over selve virksomheden i form af diverse artikler som beskriver kæden og dennes forretning.

Espresso House er en Svensk kaffebarskæde med over 400 coffe shops i norden og er fordelt rundt om i Sverige, Norge, Finland og Danmark. Kaffekæden Espresso House er ejet af JAB Holding Company, som også opkøbte den danske kaffekæde Baresso i sommeren 2015 og derefter ville omlægge navnene på de 36 Baresso-kæders navn til Espresso House på det danske marked inden for de næste par år skriver Lokalavisen Aarhus i 2016 og det vil sige at i Danmark er der sammenlagt 51 coffe shops af Espresso House og Baresso kæder som ikke har fået skiftet navn endnu. Espresso House virksomhedstype er bestående af både at sælge kaffe i poser til deres forbrugere, men de yder også en service da de i deres caféer, tilbyder at kunderne kan købe kaffe og kager, som der kan nydes imens forbrugerne sidder i rolige omgivelser....

Problemformulering
Hvordan skal Espresso House håndtere marketing-mixet ved overtagelsen af Baresso i Danmark?

Indholdsfortegnelse
- Giv en kort karakteristik af virksomheden Espresso House
- Analyser Espresso Houses marketing-mix i forhold til deres målgruppe
- De 7 P’er
* Produkt
* Distribution (Place)
* Promotion
* Mennesker (people)
- Diskuter Espresso Houses generiske strategi/konkurrencestrategi. Inddrag positionering og min. en relevant konkurrent
- Starbucks
- Joe & The Juice:
- Espresso House fordele og ulemper
- Starbucks fordele og ulemper
- Kildeliste:

Uddrag
Produkt
Danmark er et land hvor der drikkes utrolig meget kaffe, da det både drikkes som morgenkaffe, formiddagskaffe, aftenkaffe og de kaffepauser der er indimellem. I Danmark bliver der drukket ca. 20. millioner kopper kaffe om dagen og danskerne er godt bekendte med hvilke kaffetyper og produkter der smager bedst. Espresso House har bygget en god kendskabsgrad op omkring sig selv i form af at de er kvalitetsbevidste omkring deres produkt af kaffe og har derfor øget investeringer i at opkøbe Baresso Coffe som har haft stor succes i Danamark og vil derfor gerne have nogle flere Caféer her i Danmark, hvor navnet skal ændres, men ikke personalet da de har ydet en god indsats i Danmark. Kaffe producenten brænder for at kaffeoplevelsen er den bedst mulige for kunden og alt deres kaffe er specialkaffe, hvilket de beskriver som at den altid får 80 point på en kvalitetsskal fra 0-100. Espresso House beskriver at der kun er 5% af alt kaffe i verden, der får det og derfor mener de at deres kaffe er en af de bedste i hele verdenen.

Få adgang til hele opgaven

Upload en opgave og få adgang til denne opgave

Hvor brugbar var denne opgave?

Klik på stjernerne for at bedømme opgaven!

Gennemsnitlig bedømmelse / 5. Antal anmeldelser

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!