Energidrik | Brancheanalyse | 10 i karakter

Indledning
Konkurrencen mellem virksomhederne i energidrikbranchen, er steget markant siden år 2009, hvor det i Danmark blev tilladt at markedsføre energidrikke.

Det er en branche som er i stor vækst, da efterspørgslen efter energidrikke stiger markant hvert år. Markedet for energidrikke er i dag et stort marked, med mange forskellige virksomheder som markedsfører energidrikke.

De populære brands i Danmark er Monster Energy, Cult Raw, RedBull, Faxe Kondi Booster, Burn med flere brands som også under vækst.

Uddrag
Trusler fra substituerende produkter, er til stor konkurrence for virksomhederne i energidrikbranchen.

En af grundene er at nogle af formålene med energidrikken, er at slukke tørsten eller for at få noget sødt, og de formål kan nemt blive opnået uden en energidrik.

Formålene kan blive opnået ved bland andet, alle former for sodavand, juice, saftevand mm, det kan også blive opnået ved blandt andet, slik, chips og snaks da det stopper trængen til noget sødt, ligesom en energidrik også gør.

De substituerende produkter er også farlige, da de er let tilgængelige, de befinder sig nemlig alle steder som de andre produkter gør.

Hvis man f.eks. kigger på RedBull så befinder deres energidrikke sig f.eks. i kølebokse i detailbutikker, og ligeledes gør alle de substituerende produkter, og derfor er det nemt for en kunde hurtigt at vælge et andet produkt, som dækker samme behov.

Kunden vil heller ikke have det hårdt ved at skifte til et substituerende produkt, da skifteomkostninger er meget lave, hvis man f.eks.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu