Endomondo diskussionsøvelse | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Produkt
Pris
Promotion
Konklusion

Uddrag
En virksomheds produkt omfatter det, som virksomheden markedsfører. Produktet skal omfattes bredt og omfatter produktets egenskaber, kvalitet, emballage, sortiment og evt. service.
Endomondo benytter sig ikke af et fysisk produkt, men leverer en serviceydelse i form af en app, der henvender sig til sportsudøvere, så de kan måle og tracke deres træning.

Derudover fungerer app’en som et socialt netværk, hvor man kan dele sine resultater, og udfordre andre venner. Produktet virker umildbart godt og meget brugbart. En fordel ved Endomondo er, at det netop er denne app, som er meget let at anskaffe. Det kræver altså ikke at man som forbruger, skal ned i en butik og købe produktet.

En ulempe ved at produktet udelukkende er en app, er at man taber det ældre segment, da deres brug af smartphones ikke er særlig stort, men på den anden sige er dette nok heller ikke deres primære målgruppe, da det ikke ligefrem er de ældre, der dyrker mest motion.

Dog kan man sige, at Endomondo ’er foran’, da brugen af smartphones stiger og stiger, og i takt med at generationerne skifter, bliver Endomondos kendskabsgrad større og større. Det, at deres produkt også fungerer som et slags socialt, skaber også meget værdi for produktet. Det er bl.a. en af mange periferiydelser til deres kerneydelse.

Dog er der muligvis mange forbrugere der ikke forbinder en ’sportsapp’ med ligeledes at være et socialt medie, og derfor kan ideen bag det gå tabt, da forbrugerne ikke tager det til sig, eller bruger det.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu