Elgiganten | Erhvervsøkonomi | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
1. Hvad kan Elgiganten gøre for at adskille sig fra Power?

2. Beskriv detaljeret Elgigantens parametermix og kom ind på hvilke af de tre grundparametre, virksomheden bør fokusere på i sin markedsføring.

3. Elgiganten planlægger at åbne en ny butik i Helsingør. Udarbejd en markedsføringsplan til denne kampagne. Beskriv detaljeret de 6 trin i markedsføringsplanen og kom med konkrette forslag til promotion.

4. Hvilke type kundebetjeninger finder man i Elgiganten?

5. Hvorfor at det vigtigt for Elgiganten, at der er et godt arbejdsmiljø i butikkerne?

6. Hvilke krav tror du Elgiganten stiller til deres butikspersonale i forhold til personlig fremtræden?

Uddrag
Power og Elgiganten, er to meget éns virksomheder, som begge prøver at sælge elektronikvarer til en god pris/godt tilbud, de begge virksomheder prøver også at skaffe den samme primære målgruppe.

Dog har Elgiganten været en virksomhed længere end power, og har bedre butikker placeringsmæssigt, rundt i hele Danmark.

Den forskel som Elgiganten gør, er at uddanne sine medarbejdere til at kunne både kundeservice, og salgsmæssigt, så kunden kan føle sig tryg, finde kundens præcise behov og få den bedste oplevelse i butikken.

Modsat havde Power også først garanteret kunderne prisgaranti, som betyder at de altid vil matche en anden virksomheds priser, hvis deres priser er billigere.

Det har Power haft stor succes, med og efterfølgende fik Elgiganten også indført prisgaranti, for nemmere at konkurrere med Power.

Elgiganten har også en større loyalitet blandt kunderne, da de før i tiden, nærmest var de eneste som solgte elektronik billigt og ikke havde nogen andre store konkurrenter.

Elgiganten kan dog også vælge at tænke mere på det mere grønne, som betyder at de fx kan lave nogle aftaler med kunderne, om at de kan sælge deres gamle varer, når de skal have en ny. Eller de kan vælge at gøre reparationer billigere.

---

Placering - Når det handler om Elgiganten, betyder deres butikkers placering rigtig meget, når de skal reklamere med deres produkter.

Elgiganten vil gerne have at det både er nemt og hurtigt at komme hen til deres butikker, og det gør de ved at ligge deres butikker, tæt på busserne, husstande og parkeringsorierenteret.

Det gør de fordi de har meget plads til bilerne på parkeringspladserne, og fordi de har varelageret lige ved siden af den ‘’normale’’ butik, hvor man henter sine varer.

Indkøbscentre er blevet mere populære efterhånden, og derfor er det ikke unormalt, hvis vi ser Elgiganten få flere og flere butikker ved indkøbscentre.

Produkt – Elgiganten kan gå meget eksklusiv ved at lave aftaler med varemærker som B&O eller andre store lign. Elektronikmærker.

De skal dog også altid prøve at have så bredt et sortiment, som muligt, da det giver kunden flere valgmuligheder og bedre ved at finde kundens behov. Det gør de rigtigt godt med både aktuelt elektronik, men også tilbehør. Kunderne kan næsten altid finde dét produkt de leder efter.

Pris – Prisen betyder næsten alt for kunden. Derfor skal Elgiganten prioritere og sætte prisen rigtigt, så de ved om det er prisen, der skyldes at de køber hos Elgiganten og ikke konkurrenterne.

De skal også prøve at skaffe konkurrenternes kunder over på deres sider, da det sætter Elgiganten bedre stillet i alle områderne.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu