Elgiganten | Afsætning

Indholdsfortegnelse
1. Hvad kan Elgiganten gøre for at adskille sig fra Power?
2. Beskriv detaljeret Elgigantens parametermix og kom ind på hvilke af de tre grundparametre, virksomheden bør fokusere på i sin markedsføring.
3. Elgiganten planlægger at åbne en ny butik i Helsingør. Udarbejd en markedsføringsplan til denne kampagne. Beskriv detaljeret de 6 trin i markedsføringsplanen og kom med konkrette forslag til promotion.
4. Hvilke type kundebetjeninger finder man i Elgiganten?
5. Hvorfor at det vigtigt for Elgiganten, at der er et godt arbejdsmiljø i butikkerne?
6. Hvilke krav tror du Elgiganten stiller til deres butikspersonale i forhold til personlig fremtræden?

Uddrag
Personlig fremtræden og kommunikation er en ting som Elgiganten prioriterer højt, da det deres medarbejdere der skal skabe salget.

Elgiganten træner deres personale til at være positiv og have en god tone overfor kunden. Udover det skal der fra start være en god kommunikation mellem kunden og medarbejderen.

Medarbejderen skal være hjælpsom, men også tålmodighed overfor kundens valg.

Medarbejderne skal dog selvfølgelig også have kendskab til produkterne de sælger, det er også et krav i virksomheden. Elgigantens personale er kendetegnet på service, da personalet er den endelige faktor på om kunden i sidste ende, går hjem med produktet eller ej.

Under købet er det vigtigt personalet giver klar vejledning så kunden forstår det, både med ord og med kropssprog, da det betyder meget for kunden at føle sig velkommen med åbne arme og at de bliver taget seriøst og føler at medarbejderen virkelig gerne vil hjælpe.

Med kropssproget viser medarbejderen at de er opmærksomme, åbne og imødekommende overfor kunden, da det er dét der er vigtigst når det kommer til salget, da det der mest betyder noget for kunden er kropssproget og tonefald som udgør 93%, hvorimod 7% er ordene der betyder noget.

Det er også deres opgave at sende kunden bedst muligt afsted igen, så kunden er klar over funktionerne og hvordan man bruger produktet.

Efter købet spiller personalet stadig stor rolle, da de skal udgive fx garanti og byttemuligheder/returmuligheder. Da det er personligt salg skal medarbejderen også behandle kunden med respekt og vise at de er ansigtet udadtil for virksomheden.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her