DSB reklame | Analyse | 10 i karakter

Indledning
DSB (tidl. Danske statsbaner) udgav tre forskellige reklamefilm ”Du kan køre med os”. ”DSB: DSB præsenterer” i 2017, som har en varighed på 2 min og 58 sek.

Opbygningen af reklamefilmen der har den i alt 65 klip. I hvert klip hvis den daglige hverdag når man tager DSB toget på arbejde, eller for besøg kæresten, familie.

Der bliver vist i et par enkelte klips, at der er plads til alle hos DSB. Med DSB’s slogan understøtter den en hel reklamefilm ”Du kan køre med os”

”DSB: Livet har mange skift og mange spor”, Som blev udgivet 2018, som har en varighed på 1 min og 30 sek.

Uddrag
Dem der står bag reklamefilmene, som afsender til modtagerne af reklamen er DSB. DSB giver en troværdig afsendelse, da modtagerne har positive erfaring med afsenderen, som maksimerer chancen til forbrugeren, også har tillid til reklamens meddelelse eller budskab.

DSB er et kæmpe brand, hvor navnet ”DSB”-logo og et bestemt slogan, som giver modtageren associationer, og på den måde er forbrugerne ofte loyale for et bestemt brand og som man er villig til at betale mere for, så som DSB.

DSB giver en klar meddelelse, som taler til vores følelser og vores sunde fornuft. De giver meddelelse om symbolske værdier og fortællinger til produktet, men selvom det ikke har rigtig noget med produktet og gøre, så er det os forbruger som skal kunne associere med det.

DSB giver os modtageren en meddelelse, som giver interesse for deres produkt, som der bliver benyttet af i deres reklamefilm, hvor de prøver overbevise modtagerne om produktets kvaliteter.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu