Indholdsfortegnelse
Analyse
- DSB præsenterer:
- Livet har mange skift og mange spor
- Mads Axelsen Mellemrummet
Sammenligning og vurdering
Uddrag
Reklamefilmen er lavet og udsendt af DSB på platformen YouTube i 2017. Reklamefilmen hedder ”DSB præsenterer” hvilket kan signalere at denne reklamefilm skal vise hvad DSB egentlig er og går ud på, hvilket hænger godt sammen med indblikket i DSB man får undervejs.
Denne reklamefilm er helt konkret, lavet med formålet at sælge flere togbilletter. Dette forsøger DSB at gøre gennem en række scener, klip og billeder som skal få seeren til at skabe en form for god forbindelse til DSB.
DSB viser ”hyggen” i at rejse med dem, ved at vise en stille og rolig køretur gennem hele landet i solnedgang1.
---
Reklamefilmen er lavet og udsendt af DSB på platformen YouTube i 2018. Denne reklamefilm er som den før, også lavet med formålet at sælge togbilletter.
Dog gøres dette fra en anden vinkel. Man møder lynhurtigt den første Jeg-fortæller11, som er en lille pige omkring 10-årsalderen, ser det ud til.
Man forstår med det samme at hendes forældre er skilt og at hun hver søndag skifter mellem at bo med faderen og moderen. Her går DSB ind og fylder rollen mellem de to forældre og er der for pigen, til at gøre dagen lidt nemmere for hende12.