Corona stolen | Afsætning

Indledning
Corona stolen er en verdensberømt designer stol, som er skabt af den danske møbeldesigner Poul M. Volther. Corona stolen har modtaget stor opmærksomged og anerkendelse. Prisen på en Corona stol i læder lægger mellem 35.000 kr. og 40.000 kr.

Uddrag
Når en familie skal investere i en stol som Corona stolen foregår købet på B2C-markedet, da familien køber stolen til eget forbrug. Købsadfærdstypen er kompleks adfærd, da involveringsgraden er høj, fordi købet typisk vil udgøre en stor andel af familiens disponible indkomst. Forskellen mellem de forskellige designer stole er også høj. I forhold til købstyper,
er der ingen tvivl om, at der er tale om et overvejelseskøb, da stolen er et dyrt møbel. Købet vil foregå med positiv pain, altså Nice to have, da det ikke er et møbel, som familien virkelig har behov for. Familien køber stolen ud fra sociale købemotiver, altså de køber mere med hjertet end med hjernen. Ved at familien køber en stol som Corona stolen får de dækket ”Ego behovet” på Maslows behovspyramide.

Familiens gamle stol er gået helt i stykke og har derfor et behov for en ny stol i deres stue og vælger derfor at undersøge markedet på nettet, i forskellige annoncer og forbrugerundersøgelser, altså de vælger at bruge kommercielle kilder og offentlige kilder. De bruger også personlige kilder i form af at spørge deres venner, andet familie og kolleger til råds omkring erfaring inden for produktkategorien. På grund af høj involvering ved købet oplever man en stor risiko ved af Corona stolen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu