Indholdsfortegnelse
1. Virksomhedskarakteristik
2. Analysér Cocios værdikæde og vurdér virksomhedens kernekompetencer
3. Diskutér Cocios promotion

Uddrag
Cocio er og har altid været et kendt brand i Danmark. De har en kendskabgrad på 95% og en markedsandel på 17%. Selvom de er så kendte som Cocio er, er de stadig nødt til at promoverer deres produkter.

Dette gør virksomheden i form af fx tv-reklamer. Michael Broch Hansen, som er salgs- og marketingsdirektør hos Cocio Chokolademælk, fortæller i opgavematerialet, at Cocio er et Love-brand med en retro-værdi

som de gerne vil opretholde, men de vil stadig også sørge for, at deres brand ikke bliver for retro og deraf fortid, altså de vil gerne modernisere deres design.

Cocio gør brug af forbrugerskabet markedsføring, som går ud på, at forbrugeren selv kan producere en video med Cocio. Virksomheden har derudover et tocifret millionbeløb som de kan bruge til deres markedsføring.

Cocio benytter sig af pull-strategien, dette gør de, da de målretter deres markedsføring til forbrugerene.

Virksomheden har benyttet sig af skuespilleren Eva Mendes til deres reklamer. Cocio er gode til, at skabe storytelling i deres reklamer med hjælp fra den verdenskendte skuespillerinde.

Dette er med til, at forbinde forbrugerne og virksomheden mere sammen, da storytelling appellere til følelserne hos forbrugerene.

Eva Mendes er en vertikal opinionsleder, da hun bliver virksomhedens kendte ansigt for dem og deres kampagner, det er med til, at øge Cocios kendskabsgrad samt muligvis deres markedsandel på de internationale markeder, da Eva Mendes er verdenskendt.

De satser på, at brugen af en kendt skuespiller kan øge deres efterspørgsel og skabe en større vækst i virksomheden.