Indholdsfortegnelse
1
Cocios Historie: 2
2
1.Analyse af værdikæde og vurdering af virksomhedens 3
kernekompetencer. 3
- Primære aktiviteter: 3
- Støtteaktiviteter: 4
- Kernekompetence: 5
2.Cocios statistiske muligheder. 5
- Den afhængige verden: 6
- Uafhængige omverden: 6
- SWOT: 7
- Vækstmuligheder: 8
3.Diskuter Cocios segmentering og valg af målgruppe(r) 9
- Gallup kompas: 10
- SMUK Analysen: 11
Samlet konklusion 11

Uddrag
Under de primære aktiviteter modtages de råvare som benyttes i produktionen af cocio-produkterne. Virksomheden modtager sukker, kakao, og mælk fra leverandører dernæst opbevares råvarerne indtil de skal bruges i produktionen.

Under produktionen omdannes kakao, sukker og mælk til den klassiske chokolademælk som vi alle kender. Under produktionen omdannes råvarerne til Cocio ud fra den klassiske cocio-opskrift hvis unikke smag gør produktet utrolig unikt og populært.

Efter det rigtige blandingsforhold er opnået, tappes produkterne på flaske hvorpå flaskerne efterfølgende koges til 120 grader i en halv time. Samlet set er der sket en stor værditilvækst i produktionen.

I den populærere fabrik i Esbjerg bliver der produceret omkring 30.000 cocio-produkter i timen på fabrikkens på fleksible linjer.

Efter produkterne er blevet produceret kommer de ud på varelageret, hvor cocioen skal modne i 5 dage inden de er klar til at blive sendt ud i butikkerne. I den udgående logistik fortaget leveringen af produkterne.

Efter Arla overtog cocio har marketingsafdelingen optimeret deres budget betragteligt. De arbejder i afdelingen intensivt på at fårepositioneretcocio sådan, at det ikke kun bliver set som et tilbehør.

---

I Cocio varetager indkøbsafdelingen en vigtig opgave i virksomheden, eftersom det er dem som foretager indkøbet af de råvarer som bliver brugt i produktionen.

I produktionen bliver der selvfølgelig brugt meget kakao, og langt det meste af den kakao som bliver brugt, kommer fra Elfenbenskysten.

Indkøbsafdelingen har meget fokus på at den kakao de køber, overholder UTZ certificeringen. Man har i den forbindelse et omfattende samarbejde med leverandøren Cargill, der på verdensplan har over 142.000 ansatte.

En anden vigtig del af virksomheden er produkt- og teknologiudviklingen. På trods af at ingen andre har været i stand til at lave et produkt som han hamle op med Cocio, så har Cocio selv forsøgt at udvikle deres produkt, senest har de lavet cocioone og to nye iscaffe. (Cocio islatte og Cocio icecpffee).

Cocio har en masse dygtige ansatte (menneskelige ressourcer) og beskæftiger til dagligt mere end 70 personer – alle med deres daglige gang på fabrikken i Esbjerg.

Den generelle infrastruktur i virksomheden vurderes til at være god, og det vurderes også at det har været en vigtig del af Cocios proces at de nu er ejet af Arla – Specielt hvis der i de kommende år skal søges vækst udenfor Danmark.