Indledning
Denne analyse tager udgangspunkt i en brancheanalyse ved hjælp af Porters Five Forces, i og med

at analysen giver et godt overblik over balancen og konkurrencesituationen på et marked. Analyse tager udgangspunkt i chokoladebranchen på det danske marked.

Indholdsfortegnelse
2. Analyser konkurrencesituationen for de etablerede virksomheder (=sammen produkt og samme produktkategori i konkurrencetragtmodellen)

3. Analyser truslen fra nye udbydere: (Forstår ikke helt Denne)

4. Analyse købernes forhandlingsmagt:

5. Analyse af truslen fra udbydere af substituerende produkter: (=samme behov i konkurrencetragten)

6. Analyse af leverandørernes forhandlingsmagt:

7. Udarbejd en samlet vurdering: (Forstår ikke helt Denne)

Uddrag
Udbyderne i chokoladebranchen anvender mest konkurrecestrategien omkostningslederstrategien, da det er en branche med en meget bred målgruppe og det er svært at lave en unikt produkt andre udbydere ikke kan kopiere.

Selvfølgelig er der nogle udbydere der anvender en af de andre konkurrecestrategier, men det gør at markedsandelen for udbyderen er meget lille.