Bryggeriet Vestfyn A/S | Virksomhedsøkonomi

Indledning
Bryggeriets historie
Bryggeriet blev grundlagt i 1885, og det var en lidt speciel måde at det blev stiftet på. For måden det blev stiftet på, var en masse som gik sammen om at stifte et bryggeri på egnen. Den 27 april samme år, blev der så valgt en bestyrelse og lavet vedtægter.
Der har igennem tiden været en del problemer i produktionen, men deres produktion af øl er alligevel blevet ved med at stige. De sidste 5 år er nettoomsætningen steget fra ca. 184 millioner til 229 millioner, det er en procent stigning på ca. 24%.
Øl begyndte at blive meget populært op gennem 60’erne og 70’erne, og specialøl har været populært siden 90’erne. Bryggeriet har siden været meget kendt for deres specialøl. De er også meget kendt for deres cola, som de kalder ”Jolly”. Den var meget kendt i 60´erne, 70´erne og80´erne, og de relancerede den så i 2003 hvor det blev en kæmpe succes.

Indholdsfortegnelse
Bryggeriets historie
Vestfyns bryggeri har mange Interessenter
Bryggeriet Vestfyns værdikæde:
- Produktudvikling:
- Produktion:
- Marketing:
- Salg og service:
SWOT-analysen af Bryggeriet Vestfyn
Andet:


Få gratis adgang til opgaven

Upload en af dine egne opgaver og få adgang til denne opgave. Det tager kun 2 minutter