Brand america | det stærkeste brand i verden

Indholdsfortegnelse
9.6 BRAND AMERICA - DET STÆRKESTE BRAND I VERDEN

21. Hvad drev de første europæiske emigranter til at kryds Atlanten og slå sig ned i Amerika?

22. Hvordan opfattede (opfatter) mange mennesker Amerika/USA?

23. Forklar begrebet self-reliance

24. Hvordan udviklede USA's globale rolle sig efter de to verdenskrige?

25. Hvordan opfatter mange mennesker USA og amerikansk kultur den dagi dag?

26. Hvilke værdier og kvaliteter forbindes ofte med amerikanske brands og produkter?

27. Forklar hvorfor sammenhængen mellem forbrug og konstruktion af identitet kan have stor betydning for amerikanske brands og virksomheder.

Uddrag
I 1841 brugte den amerikanske forfatter Ralph Waldo Emerson udtrykket self-relianceom den særlige amerikanske iværksætterånd hvor en self-made mand er i stand til at forsørge sig selv og sin familie og skabe grundlaget for et lykkeligt liv. Enhver er sin egen lykkes smed.

---

Forbrugere rundt om i verden ønsker bevidst eller ubevidst at overtage de ovenfornævnte amerikanske værdier og kvaliteter og at benytte dem i deres egen personlige storytelling.

Når man drikker en Coca Cola, er det ikke kun et spørgsmål om at slukke tørsten, det er også et spørgsmål

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu