Indholdsfortegnelse
9.6 BRAND AMERICA - DET STÆRKESTE BRAND I VERDEN
21. Hvad drev de første europæiske emigranter til at kryds Atlanten og slå sig ned i Amerika?
22. Hvordan opfattede (opfatter) mange mennesker Amerika/USA?
23. Forklar begrebet self-reliance
24. Hvordan udviklede USA's globale rolle sig efter de to verdenskrige?
25. Hvordan opfatter mange mennesker USA og amerikansk kultur den dagi dag?
26. Hvilke værdier og kvaliteter forbindes ofte med amerikanske brands og produkter?
27. Forklar hvorfor sammenhængen mellem forbrug og konstruktion af identitet kan have stor betydning for amerikanske brands og virksomheder.
Uddrag
I 1841 brugte den amerikanske forfatter Ralph Waldo Emerson udtrykket self-relianceom den særlige amerikanske iværksætterånd hvor en self-made mand er i stand til at forsørge sig selv og sin familie og skabe grundlaget for et lykkeligt liv. Enhver er sin egen lykkes smed.
---
Forbrugere rundt om i verden ønsker bevidst eller ubevidst at overtage de ovenfornævnte amerikanske værdier og kvaliteter og at benytte dem i deres egen personlige storytelling.
Når man drikker en Coca Cola, er det ikke kun et spørgsmål om at slukke tørsten, det er også et spørgsmål