Indholdsfortegnelse
Opgave 1 - Virksomhedskarakterstik 2

Opgave 2 - Informationsteknologisk udvikling 4
2.1 4
2.2 4
2.3 4
2.4 5
2.5 5

Opgave 3 - ERP og systemudvikling 6
3.1 6
3.2 6
3.3 6
3.4 6
3.5 8

Opgave 4 - Projektorganisering 9
4.1 9
4.2 9
4.3 10
4.4 10
4.5 10
4.6 11

Opgave 5 - Database 11
5.1 11
5.2 11
5.3 11
5.4 11

Uddrag
Virksomheden Bestseller A/S er et aktieselvskab, det betyder at ejerne har hæftet sig begrænset for virksomhedens gæld.

Bestseller A/S er en detailvirksomhed som handler privat med forbrugerne, altså B2C som betyder Business-to-consumer.

Virksomheden havde i år 2015 2.459 ansatte, hvor det derfra gik ujævnt op og ned til de i år 2019 havde 2.270 ansatte

Bestseller A/S opstod i 1982 af Troels Holch Povlsen og Merete Bech Povlsen. I år 2001 blev virksomheden overdraget til deres søn Anders Holch Povlsen.

Virksomheden er en dansk modetøjsvirksomhed som ejer forskellige internationale, solgte modemærker. De ejer for eksempel ONLY, Selected, Jack & Jones, Vero Moda, Name it, Jaqueline de Yong og flere dertil.

Bestseller A/S har igennem de seneste år haft en stigende omsætning. Man kan se at deres nettoomsætning er vokset, og at de i 2019 har en omsætning på omkring 14.200.000.00 mio.

En af grundene til dette kan være deres brede sortiment, som både henvender sig til store som små, til drenge som piger og kvinder og mænd.

Deres butik Jack & Jones henvender sig til mænd, hvor deres butik som fx. Name it henvender sig til små drenge og piger.

En af bestsellers kernekompetencer er stordriftsfordele. Bestseller er en stor virksomhed som sælger tøj i flere forskellige af deres forretninger.

En anden af Bestsellers A/S kernekompetencer er at deres sortiment er så bredt som overhovedet muligt.

For virksomheden Bestseller er der kæmpe konkurrencemæssige fordele ved at deres sortiment er bredt.

Hvis man kigger i Bestsellers butikker, kan man finde lige hvad man har brug for, da de har alt hvad hjertet begærer i forhold til deres sortiment.

Bestsellers idé er at blive de førende på Market indenfor tøjbranchen. Deres mission er at blive ved med at vokse og stige på det globale Market og holde ved deres brede meget målgruppe.

Deres vision er at blive ved med at skabe nye muligheder. Bestseller går også efter at skabe god nærhed selvom der er en stor afstand i virksomheden.

De vil gerne holde fast i deres brede målgruppe og stadig arbejde sig endnu videre, så de hele tiden er med.

---

Fordelene ved at Bestseller bruger Beacon teknologien er at virksomheden for nye muligheder for at skabe bedre brugeroplevelser hos kunderne.

Det vil også give virksomheden en mulighed for at skabe nye forretningsmuligheder omkring sig. Ved at have app’en kan den give dig informationer og beskeder omkring dit produkt eller det sted du befinder dig.

Et eksempel kunne være at du befinder dig i en af Bestsellers butikker og så kan app’en give dig informationer omkring deres varer og andet som hører til butikken.

For Bestseller er det en stor fordel for dem at deres kunder nemt og hurtigt kan få oplysninger hvis der er travlt i deres butikker.

Ulemperne kunne for eksempel være at Beacon samlede oplysninger ind fra kunderne som de ikke er interesseret i skal samles op.

Det er vigtigt man passer godt på med hvilke data der bliver indsamlet fra kunder og brugere af Beacon.

For eksempel kunne det være en mand der i skjul kigger på dametøj og ikke ønsker at det bliver gemt som data fordi han bruger Beacon til at oplyse mere om de produkter han kigger på.

En anden ulempe kunne være at Bestseller A/S kunne miste sine kunder som går i de fysiske butikker.

De kunder som går i de fysiske butikker, gør det ofte for at kunne se medarbejderen i øjnene og derfra få hjælp.

Hvis Bestseller A/S anvender Beacon i deres fysiske butikker ville det måske i sidste ende kunne få nogen kunder til at stoppe med at handle hos dem.