Bærdygtighed Tøjindustri: H&M | Afsætning

Indledning
Verden er i krig med tøjindustrien. CO2 udslip ødelægger jordens forsvar, forureningen skader naturen og dets omgivelser, alt mens vi mennesker ser til og øger presset.

Det resulterer i klimaforandringerne. Disse forandringer kan ende med at koste os, vores jord og levested, hvis ikke verden holder ud, så vil menneskeheden og alt levende på jorden, opleve drastiske og alvorlige konsekvenser.

Som forskerne siger, så er vi mennesker en del af dette problem.

Os menneskerne har igennem tiden, udviklet og opfundet nye måder, hvorpå vi har kunne mindske vores anstrengelser og dermed gøre livet nemmere. Men disse metoder skader nu mere end de gør gavn. Hvis man kigger på en af det største industrier, nemlig tøjindustrien, så vil man se, hvilke problemer disse produktioner medfører.

Det store udslip af CO2, forureningen af vandet som ligger omkring fabrikkerne og de kemiske stoffer som bruges til at lave tøj, har konsekvenser for jorden.

Derfor har mange firmaer taget initiativ og ansvar. Firmaer såsom H&M har udviklet et tøjmærke som er miljøvenligt og bæredygtigt. Det giver både fordele og ulemper for sådanne firmaer.

Indholdsfortegnelse
Indledning ......................................................................................... 4
Problemformulering ......................................................................................................... 4
Metode........................................................................................................... 4
Redegørelse ............................................................................................................ 5
Virksomhedkarakteristik .................................................................................5
Hvad er H&M Conscious.............................................................................................5
Delkonklusion............................................................................................................................... 6
Analysere ..................................................................................................................................6
H&M markedsføring ........................................................................................................ 6
Analyse af kollektion Conscious reklame.............................................................................7
Laswells kommuikationsmodel.........................................................................................7
Afsender ..................................................................................................................7
Meddelelse ............................................................................................................8
Opmærksomhed ....................................................................................................................9
Interesse.......................................................................................................................9
Ønske.............................................................................................................9
Handling ................................................................................................................... 9
Medie...............................................................................................................9
Modtager ......................................................................................................10
Effekt ............................................................................................. 10
Oplyser H&M deres forbruger om deres bærdygtighed.....................................10
Konkurrencemæssige fordele hvorfor H&M skal satse på bærdygtighed ................ 12
Delkonklusion......................................................................... 12
Diskutere/vurdere ....................................................................................... 12
H&M tiltag indenfor bæredygtighed...................................................................12
Lykkes H&M tiltag indenfor promovering..............................................................13
Delkonklusion............................................................................................................ 13
Konklusion................................................................................................................................14

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu