b0bles | Afsætning Case | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
VIRKSOMHEDSKARAKTERISTIK 1
RESULTATER FRA ANALYSEFASEN 1
KRITISKE SUCCESFAKTORER 2
- KSF 1: KVALITETSTJEK 2
- KSF 2: EVENTS OG KUNDERELATIONER 2
- KSF 3: GRUNDLAG FOR MOTORISK UDVIKLING 2
IDENTIFIKATION AF UDFORDRINGER 3
UDFORDRING 1 - SMAL MÅLGRUPPE 3
UDFORDRING 2 - FOKUS PÅ BÆREDYGTIGHED 5
UDFORDRING 3 - LAVT KENDSKAB I UDLANDET 7
METODE 8
KONKLUSION PÅ SYNOPSIS 9
KILDELISTE 10
BILAG 1 - BMC (BUSINESS MODEL CANVAS) 11
BILAG 2 - PESTEL-ANALYSE (OMVERDENSANALYSE) 13
BILAG 3 - BRANCHEANALYSE (PORTERS FIVE FORCES) 16
BILAG 4 - REGNSKABSANALYSE 20
BILAG 5 - SWOT-ANALYSEN 23
BILAG 6 24
BILAG 7 25
BILAG 8 26
BILAG 9 27
BILAG 10 28
BILAG 11 29

Uddrag
bObles ApS er en handelsvirksomhed med en ejerkreds, der består af søstrene Bolette og Louise Blædel.

Virksomheden blev grundlagt i 2007 og udvikler motoriske tumlemøbler til børn og spæd- børn. Virksomheden opstod, da Bolette selv stod og havde et behov for gode motoriske børnemøb- ler til hendes egen dreng.

bObles har fokus på børns motoriske udvikling, da det er et grundlæg- gende element, som er med til at forme barnet senere i livet.

bObles målgruppe er relativt snæver, da de primære målretter sig børnefamilier med småbørn i middel- eller overklassen, da prisklassen på produkterne er højere end gennemsnittet sammenlignet med andre udbydere.

bObles sælger B2B til en række forhandlere, som sælger bObles produkter videre til slutbrugeren. Produktsortimentet består af møbler og andre udfordrende produkter, der har en positiv motorisk effekt.

De fysiske butikker står for 60% af salget, men bObles’ produkter sælges også på deres egen hjemmeside, hvor salget er de resterende 40%. Virksomhedens internationaliseringsgrad er lav, da kun 20% af salget sker i udlandet.

Udgangspunktet for virksomheden er ikke at skabe et stort over- skud, men at videreformidle vigtig viden om barnets udvikling

som bObles både gør gennem deres egne produkter, men også via. foredrag, messer og andet. Her er eksperter tilkoblet virksomheden, formidle vigtig viden omkring barnets start på livet.

---

bObles har en forholdsvis smal målgruppe, da deres produkter primært er målrettet børn på 0-6 år. Ved at udvide målgruppen

vil der være muligt at skabe mere salg og en større omsætning. bObles målgruppe er hæmmet af deres smalle sortiment, hvilket også er at mærke for bObles.

Holdbarhe- den af deres produkter er meget god, hvilket gør der muligt for forbrugerne at sælge dem videre, hvilket stjæler en del af bObles salg.

Derfor vil et bredere sortiment som henvender sig til en bre- dere målgruppe sikre fremtidigt salg.

Et andet handlingsforslag ville være at skabe samarbejder med eventuelt restaurantkæder, hvor bObles’ produkter ville blive en del af legeafdelingen.

Der vil på den måde både være en indtjening via samarbejdet med restauranten, men det vil også skabe en synlighed for restaurantens besøgende om bObles produkter og den vej igennem skabe en interesse.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu