Astrid Andersen | Erhvervscase | 12 i karakter

Indledning
“Astrid Andersen laver luksuriøst herretøj med en sporty æstetik og høj blingfaktor, hvis fans blandt andre tæller ASAP Rocky og Rihanna.“

Sådan skriver Euroman, hvorpå Astrid Andersen selv siger: “Mit marked er ikke herhjemme, men det er heller ikke det, der er væsentligt for mig.

Jeg tager stort set aldrig beslutninger med økonomi for øje. Jeg udvikler mit brand ud fra min intuition og kærlighed, og butikken er ingen undtagelse. ”.

Astrid Andersen er et luksuriøst streetwear brand, hvor kultur, er i højere grad end før, er i fokus. Astrid Andersen etablerede sig ikke på det engelske marked for at opnå en økonomisk gevinst

men fordi Astrid Andersen er et brand ud fra hendes intuition og kærlighed. men hvad er så egentlig meningen, hvis den internationalt designer ikke tænker på branded med økonomiske briller?

Astrid Andersen Appeller efter en bestemt målgruppe og kultur. Astrid Andersen er kendt for høj blingfaktor hvilket specielt folk inden for hip hop kulturen er stor fan af.

Stifteren, Astrid Andersen er oprindeligt en danskfødt modedesigner, men interesserer sig yderst meget for forskellige kulturer.

Indholdsfortegnelse
Indledning og problemformulering: 3
Metodeovervejelse og refleksion: 5
Virksomhedskarakteristik: 6
Strategisk analyse af virksomheden: 8
Diskussion og Konklusion: 10
Litteraturliste: 11
Bilag: 12

Uddrag
Jeg vil i denne opgave starte med en indledning, hvor jeg vil præsentere jer for virksomheden Astrid Andersen samt min problemstilling.

Samtidig vil jeg i indledningen på baggrund af kilder og med henblik på min problemformulering

finde ud af hvilke vækstmuligheder Astrid Andersen har på det engelske marked, så muligheden for en større udbredelse af brandet, kan blive en realitet.

Efter indledningen vil jeg gå jeg mere detaljeret til værks, hvor der gives en virksomhedskarakteristik af tøjbrandet, Astrid Andersen.

Efter Virksomhed Karakteristikken vil jeg med udgangspunkt i min virksomhedskarakteristik og relevante engelsk samfundsforhold foretage en strategisk analyse af Astrid Andersen.

Med udgangspunkt i Ansoffs vækstmatrix, vil jeg fastlægge, hvordan virksomheden kan opnå nye vækstmål.

Her tager jeg udgangspunkt i to variable: produkt og marked, som opdeles i henholdsvis nuværende og nyt produkt og nuværende og nyt marked.

Ud Over Ansoffs vil jeg gå ind og se på forskellige engelske kulturer heriblandt, hvor meget england bruger på tøj og andre kulturelle forhold som kan have en afgørende del for at lykkes på det engelske marked.

Til det vil jeg bruge systime og anvende de mest troværdige kilder, nemlig de engelske kilder, da det her især har med England at gøre.

Efter udarbejdelse af den strategiske analyse, vil jeg diskutere Astrid Andersens strategier for realisering af målet, nemlig vækst på det engelske marked.

Til denne vurdering vil analysearbejdet blive anvendt, fordi det har givet et indblik i deres nuværende situation og de engelske forhold

og dernæst vil jeg i diskussionen også komme ind på, om Astrid Andersen tager de rette strategier i brug for at realisere målet

og hvilken anden strategi de ville kunne benytte, og derudover komme med fordele og ulemper hertil .

Til diskussion vil jeg kigge på Engelske kilder, der viser, hvilke former for samfundsforhold og kulturer de har i England, og sammenligne det med herhjemme.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu