Analyse, sammenligning og vurdering af kampagnefilm

Indledning
Hver dag dør mange mennesker af den frygtelige sygdom, kræft. Chancerne for at vi alle kommer til at miste en, vi har kær, til kræften er stor. Men chancen for at det er det mandelige køn er endnu stører.

Det skyldes at mænd sjældent går til lægen, selvom symptomerne er der. Mænd er af natur et væsen, som ikke ønsker at vise tegn på svaghed, og de mener ofte, at de godt kan klare sig selv.

Men kræften er en modbydelig sygdom, som ingen selv kan klare sig igennem. Derfor bliver fædre igennem de 2 videoer, som vil blive analyseret i denne opgave, opfordret til at gå til lægen, netop fordi tendensen til at mænd dør af kraft er større end kvinder, fordi mænd tager initiativ til lægebesøg for sent.

Uddrag
Billederne af omdrejningspunktet, som er faderen, blive ofte vist i halvnære billedbeskæringer. Beskæringen giver en bedre aflæsningog detalje af de følelsesmæssige udtryk, samt forståelse af rekvisitternes betydning, som kampagnefilmen benytter og ønsker at fremvise igennem forskellige situationer.

Det er ikke motivets helhed eller omgivelserne vi som seer er interesseret i, og derfor giver den halvnære billedbeskæring god mening.

Billedbeskæringen er også med at fremvise hverdagssituationer visuelt, således seeren nemmere kan relatere til disse forhold. Vi ser bl.a. klip, som fædre ofte associeres med i hverdagsperspektiv såsom at hjælpe med værktøj, kørsel, bankviden mm.

Alle disse klip er stort set beskåret halvnært. På mange af de halvnære billedbeskæringer, ser vi faren sammen med enten sin søn eller datter.

Disse beskæringer understøtter således appelformen patos, fordi beskæringen sætter forholdet mellem søn/datter og far i perspektiv, og på den måde kan seerne nemmere identificere sig med det.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu