Alkoholfri øl | Afsætning

Opgavebeskrivelse
1. Gør kort rede for artiklernes indhold ved hjælp af relevante fagbegreber. Peg i forlængelse heraf på en udfordring (positiv eller negativ) som ølbranchen står overfor.
2. Udvælg og anvend et antal teorier/modeller til en analyse af konkurrenceforholdene i ølbranchen.
3. Forklar, hvordan Carlsberg har arbejdet med parametrene produkt og promotion
4. Diskuter og vurder, hvilke strategiske muligheder Carlsberg har for fortsat vækst

Uddrag
Promotion er virkelig vigtigt for succes i alle brancher. Carlsberg har derfor også gjort god gavn af dette gennem tiderne, som kan ses da de er et af de største brands i ølbranchen.

Der er blevet afsat en stærk kommunikationsplanlægning for at de er nået til tops med deres brand. Carlsberg har tidligere i deres reklamer brugt kendte ansigter og symboler, som fx Mads Mikkelsen, dansk kultur og stærke værdier som får produkterne til at fremstå godt.

De er nemlig i Carlsberg gode til at vise deres brand i forbindelse med gode stemninger, som påvirker kunden på det følelsesmæssige. Det giver forbrugerne et præg af at Carlsberg er en positiv ting.

Carlsbergs promotionsstrategi er især påvirket af en pull strategi. Deres promotion gang foregår nemlig typisk igennem trykt reklame eller video reklame.

På denne måde kan Carlsberg komme ud til deres forbrugere på en hurtig og effektiv måde, uden at reklamerer for de enkelte kanaler som sælger deres produkter.

Det er derfor positivt for Carlsberg at bruge denne strategi, da det giver et godt salgsindblik, men der er også ulemper.

Det er en af de dyre promotionsstrategier og det kræver en fangene reklamekampagne, for at fange forbrugernes opmærksomhed i første huk.

Carlsberg har reklamer rundt i hele verden, hvilke gør at deres promovering er bred og findes på flere sprog, som giver en positiv effekt på deres annerkendelse som virksomhed.

De kører også en promoverende kampagne, hvor de viser at de går ind for bæredygtighed. Det er en illustration af deres vision om at man skal tage hensyn til klimaet og forhindre for mange klimaforandringer.

Kampagnen hedder ”Together Towards ZERO” og er internationalt, som er stratetisk smart af Carlsberg, da de kommer ud på det internationale ved brug af Engelsk.

Deres fire ambitioner med ”Together Towards ZERO” er: Nul kulstoffodaftryk, nul vandspild, nul uansvarligt alkoholforbrug og en nululykke kultur .

Sådan får du adgang til resten af materialet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her