Aktivitetsoptimering | Kapitel 31 | Noter Filosofi

Indholdsfortegnelse
31.1 Markeder og konkurrenceformer
31.2 Handlingsparametre
31.3 Gevinstoptimering
31.4 3 Prisfastsættelsesmetoder.
31.5 Prisoptimering
31.1 Prisoptimering når OMK ikke er proportionelle
31.7 Optimering ved andre handlingsparametre (end pris)
31.8 Nulpunktsberegninger

Uddrag
31.1 Markeder og konkurrenceformer
Monopol: en sælger på markedet, hvor sælgeren bestemmer prisen Duopol: to sælgere på markedet

Fuldkommen konkurrence: mange udbydere. Homogent – altså ingen præference. Markedspris Ufuldkommen konkurrence: Heterogent marked – altså mulighed for præference

31.2 Handlingsparametre
De 4’per eller de 7’per

31.3 Gevinstoptimering
Størst muligt dækningsbidrag (man behøver ikke trække kapacitetsomkostninger fra og få et overskud, da kapacitetsomkostninger er ens ved de forskellige dækningsbidrag)

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu