Afsætning A | Bilbranchen | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
Opgave 1 Redegør for udviklingen inden for salget af benzindrevne biler på det danske marked. Inddrag bilag 1 og 2. Besvarelsen må maksimalt fylde 2400 anslag inklusive mellemrum.

Opgave 2 Markedet for benzindrevne biler oplever stor konkurrence. Derfor er det vigtigt at optimere de interne forhold. Tag udgangspunkt i en mellemklassebil (Mazda, Toyota, Skoda m.fl.). Analyser 1 – 2 relevante led i forhold til værdikædens primære aktiviteter.

Opgave 3 Analyser købsbeslutningsprocessen ved køb af en elbil for en selvvalgt målgruppe på konsumentmarked mellemklassebiler for elbiler (eksempelvis Nissan Leaf, Kia eNiro eller Hyundai Kona).
- Købstyper:
- Købsadfærdstyper:
- Problemerkendelse:
- Informationssøgning:
- Vurdering af alternativer:
- Købsbeslutningen:
- Efterkøbsadfærd:

Opgave 4 Besvarelsen af opgave 4 må maksimalt fylde 2400 anslag inklusive mellemrum.
A. Diskuter fordele og ulemper for Fiat Chrysler og PSA ved en fusion.
B. Vurder hvorvidt elbilsproducenterne skal øge produktionen af elbiler frem mod 2025
C. Figur 1 viser resultatet af en analyse. På baggrund af denne skal der tages stilling til, hvilke parametre som især vil være vigtige for Nissan at forholde sig til.

Opgave 5 Med udgangspunkt i din besvarelse af opgave 1 – 4 og relevante bilag skal du: Identificere væsentlige udfordringer for Nissan Leaf. Diskutere mulige løsninger af de mest relevante udfordringer.

Uddrag
Det er især vigtigt at kigge på Toyotas produktion, da produktionen af benzindrevne biler har været til i en del længere periode end el-biler har.

El-biler er dog ved at komme på mode, og er blevet mere moderne også danskerne er blevet mere miljøbevidste, hvilket spiller en stor faktor når man vælger at købe en el-bil.

Det kan man især se på den forstørret interesse, som er kommet for el-biler de seneste år. Med den øget interesse for el-biler, så må benzindrevne biler optimere deres produkter og videreudvikle på deres biler, eller måske gøre dem mere eksklusive.

For at de kan følge med el-bilers forøget interesse. Hvis Toyota skal kunne følge med, med den grønnere tankegang kunne de gøre deres produktion mere miljøvenlig, ved at fokusere mere på at bruge vedvarende energi, som deres energikilde i produktionen.

Det gør både produktionen mere miljøvenlig, men vil også over tid gøre omkostninger for Toyota billigere. Det kan få deres afsætning til at stige, da de kan sælge deres biler billigere hvis deres produktionsomkostninger falder i takt med det.

Vi kan også se i bilag 3, at der er langt flere som har fået mod på at købe en el-bil i stedet for en traditionel med benzin eller diesel.

I forhold til at Toyota kan forbedre deres produktion endnu mere så kunne de, lave et projekt hvor forbrugere kan komme ind og indlevere deres gamle Toyota, hvis de har planer om at få en ny bil.

Toyota sælger allerede brugte biler, men her taler jeg om, at forbruger kan få lidt penge tilbage for deres gamle bil, hvor så Toyota kan bruge den gamle bil til produktion af nogle af deres nye modeller for at optimere deres produktion.

Det kan konkluderes, at Toyota har flere muligheder for, at effektiviserer deres produktion, for at stjæle markedsandele måske fra kommende el-bil udbydere.

Ellers bare for at være med på ”moden” med, at være mere grønne i sin produktion. Det i sig selv kan skaffe flere kunder. Toyota sælger dog i forvejen både hybridbiler og el-biler, men dette er taget i udgangspunkt i at el-biler kommer til at være det kommende salg af biler.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu