Yeezy | Analyse

Indholdsfortegnelse
1. Beskriv kort målgruppen til Yeezy Boost 350 Black.

2. Analyser målgruppens baggrundsforhold ud fra ”organismen” i SOR-modellen.
- Sociale Forhold
- Kulturelle Forhold
- Personlige Forhold
- Købsadfærdstype

3. Analyser købsprocessen som den ser ud i dag for Yeezy Boost 350 Black.
- Beslutningsprocessen

4. Diskuter hvorfor Adidas vælger at producere sko i et meget begrænset antal.

Uddrag
1. Beskriv kort målgruppen til Yeezy Boost 350 Black.
Jeg vil mene at målgruppen for skoene er mænd i alderen 13-35 år, som også passer ind i den blå sektor af Minerva-modellen

da designeren bag skoen er en kendt og moderne rapper fra Amerika, hvilket passer ind med den moderne beskrivelse af ”De blå”, udover det, så er skoen lavet af et behageligt og godt materiale hvilket tiltaler ”De blå”.

Uderover mænd i alderen 13-35 år, så tror jeg også at målgruppen er rettet imod kvinder i alderen 15-25, da min erfaring er at piger under 15 ikke har styr på rap- og streetkultur, på samme måde som drenge har

og så kunne jeg forestille mig at kvinder over 25 hælder til en mere repræsentabel tøjstil, i stedet for et par alt for dyre løbesko fra en rapper.

2. Analyser målgruppens baggrundsforhold ud fra ”organismen” i SOR-modellen.
- Sociale Forhold

Udover familie og venner som jeg kommer ind på senere, kan der også være det der hedder den vertikale opinionsleder, altså folk slutforbrugeren ser op til, det kan være kendte musikere, bloggere, filmstjerner og så meget andet.

Der har Adidas i dette tilfælde allerede fået et forspring, da designeren på skoen er et meget kendt ansigt, som mange unge mennesker ser op til, da hans rap musik taler direkte til den unge generation, især unge drenge og mænd.

Men hvad så med pigerne? Der er jo selvfølgelig mange piger der lytter til rap musik og til Kanye West (designeren), men udover det er Kanye West’ hustru Kim Kardashian, en af de største kvindelige rollemodeller, en kvinde alle unge piger ønsker at være

og eftersom at hun også går i hendes mands sko, vil det automatisk tiltrække opmærksomhed fra unge piger og kvinder.

- Kulturelle Forhold
I nutidens verden bliver der lagt et langt større fokus på mode og kultur en der blev for bare få år tilbage

hvilket vil sige at de kulturelle forhold spiller en kæmpe rolle i forhold til at få kunder til at købe dit produkt, det er derfor at Adidas gør smart i hele tiden at producere nye modeller af disse Yeezys

så de hele tiden følger med moden og som jeg nævnte tidligere er der en masse skosamlere, og nogle vil endda gå så langt at kalde Yeezy skoene for samleobjekter.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu