Virksomhedsbeskrivelse Jysk A/S – Afsætning

Indledning
Jysk sengetøjslager blev stiftet i 1979, hvorefter det nu blot hedder Jysk. Jysk har en vision om at være det 1. Valg for forbrugeren og medarbejdernes valg indenfor detailhandel. Der vil de være verdens største og profitable butikskæde. Ydermere, består deres mission af at kunne levere et godt skandinavisk tilbud til alle sovende og levende.
Selskabsformen for Jysk i dag er A/S og de er handelsvirksomhed som har stået i spidsen i detailsektoren. Jysk operer i dag B2C, og med sine 2500 butikker befindende sig i 49 forskellige lande i dag. Der indgår næsten 22.000 medarbejder som til sammen gør at Jysk har en omsætning på 24,97 milliarder. Jysk forretningsmodel ligger i dag i at kunne leverer dyner, senge mm. til kunderne.

Indholdsfortegnelse
Virksomhedsbeskrivelse
Værdikæde
Produktudvikling
Produktion
Marketing
Salg og service

Uddrag
Jysk producere ikke selv, men har leverandører til det. Jysk større leverandører befinder sig lokalt, hvilket sikre sig en hurtigere leveringstid. Her befinder de største madras produktioner sig i EU, og i nogle tilfælde i DK. Dette er specielt madrasser og dyner, som må forventes at have en prioritering A i sortimentet, og derfor bliver prioriteret med kortere leveringstid og mulig højere kvalitet. Det er altså her afstanden til distributionscentrene der tages udgangspunkt, da alle varerne skal forbi her før detailbutikkerne som befinder sig primært i Europa men også 1 i Kina. Dertil leveres der fx fra Kina med havemøbler fra 1 virksomhed.

Jysk producerer altså ikke selv deres produkter, da deres kernekompetencer altså ikke er tilstede her. Der skal dog rettes fokus på, at det er få stor leverandøre, hvilket gør at kostpriserne skal sænkes helt i bund, grundet Jysks og leverandørernes stordriftsfordel. Man har altså fokus på indkøbsdelen, for at mindske kostpriserne.

Få adgang til hele opgaven

Upload en opgave og få adgang til denne opgave

Hvor brugbar var denne opgave?

Klik på stjernerne for at bedømme opgaven!

Gennemsnitlig bedømmelse / 5. Antal anmeldelser

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!