Indholdsfortegnelse
Hvilken vækststrategi vurderer du at Bornholmske Svaneke anvender – husk at begrunde.
Diskuter andre mulige vækststrategier virksomheden kunne tage i anvendelse.
Administrerende direktør for Bornholmske Svaneke udtaler:” Vi kan ikke blive ved med at vokse med den hastighed, men jeg forventer, at vi også i år vil levere tocifrede vækstrater," – hvad tror du han mener med det?
Kan du relatere emner i artiklen til afsætningsteori vi har haft
Uddrag
Hvilken vækststrategi vurderer du at Bornholmske Svaneke anvender – husk at begrunde.
Bornholmske Svaneke brugte i starten produktudvikling, som deres vækststrategi, da de lavede den nye alkoholfrie øl, altså de ville øge deres salg ved at skabe et nyt produkt til det nuværende marked, som de er på.
I starten var den alkoholfrie øl ikke ligefrem et hit, da den ikke smagte lige så godt, som de andre.
Men efter noget tid med nogle forskellige eksperimenter med gær osv. faldt øllen i god jord hos forbrugerne. I dag genkender folk de alkoholfrie Bornholmske Svaneke øl på hylderne.
Derfor vil vi også vurdere at virksomheden benytter sig af vækststrategien markedsudvikling, da de tilbyder deres nuværende produkt (deres alkoholfrie øl), til nye kundesegmenter/nye markeder, som måske gerne vil undgå alkohol.
Virksomheden ved godt, at de ikke kan blive ved med at vokse med den samme hastighed, som de gjorde, da deres alkoholfrie øl kom ud, men de satser stadig på at er deres vækstrate vil stige.
Skriv et svar