Thisted Bryghus A/S | Afsætning

Opgavebeskrivelse
1.1 (5 %) - Redegør for, hvilke vækststrategier Thisted Bryghus A/S benytter.

1.2 (10 %) - Udarbejd en analyse af konkurrencesituationen på markedet for specialøl i Danmark.

1.3 (25 %) - Udarbejd en analyse af rentabiliteten, indtjeningsevnen, soliditeten og likviditeten for Thisted Bryghus A/S for årene 2009/10 til 2011/12 med udgangspunkt i nøgletallene, artiklerne og ledelsesberetningen

1.4 (5 %) - Vurder Thisted Bryghus A/S’ fremtidsudsigter med udgangspunkt i besvarelsen af spørgsmål 1.1 - 1.3.

Uddrag
Thisted Bryghus er en virksomhed som producerer specialøl på det danske marked. Denne virksomhed benytter sig af tre vækststrategier, disse strategier er markedspenetrering, produkt udvikling og markedsudvikling.

De benytter sig af markedspenetrering da de vil forøge deres markedsandel og de vil øge salget til deres nuværende kunder ude fra artiklerne vil de øge salget ved at komme på det svenske marked.
Man læser i artiklen ”Bryggere kan høste voksende ølmarked” at ”De seneste år har vist et voksende marked for specialøl. I årene 2011 og 2012 er markedet i volumen vokset med mellem 10 og 14 procent, samtidig er værdien af markedet steget med mellem 10 og 12 procent” her kan vi læse at deres markedet er i volumen og derfor er deres salg virkelig meget øget.

De benytter sig også af produktudvikling da vi læser i artiklerne at de vil supplerer tradition med innovation og fornyelse, dette betyder så at de fokuserer meget på at producerer nye produkter til det danske marked.

De benytter sig også af markedsudvikling, da jeg læste i artiklerne at de vil udvikle sig på det svenske marked og vil udvikle deres nuværende produkt på et nyt marked. Formålet med virksomheden er at de vil blive et international produkt.

Få adgang til hele opgaven

Upload en opgave og få adgang til denne opgave

Hvor brugbar var denne opgave?

Klik på stjernerne for at bedømme opgaven!

Gennemsnitlig bedømmelse / 5. Antal anmeldelser

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!