Tendenser på markedet for ure Afsætning

Indledning
I dag har de fleste personer en mobil til at kigge på hvad klokken er, men alligevel vælger flere personer at købe et armbåndsur. Målgruppen for salg er urer er blevet en del større, igennem tiden er et ur ikke længere noget man bare ser klokken på, det er blevet et modefænomen.

Brugen af smykker, materialer og moden ændres af nye tendenser og historiske begivenheder, men der er ingen grund til at tro at brugen af urer er på vej til at uddø. Udviklingen i forbruget af ure er markant steget i årene 2013 til 2016.

Dette kan skyldes at Apple lancerede deres nye smart watch ”Applewatch serie 2 og 3” som var særdeles populær blandt befolkningen. Dette kan man se i en statistik over ”Husstandes årlige forbrug efter prisenhed, forbrugsart, husstandsgrupper og tid” hvor tallene viser et stort hop mellem årene 2013-2016.

Indholdsfortegnelse
Redegør kort for udviklingen i forbruget af ure.
Analyser kort konkurrencesituationen på ur-markedet.
Konkurrencesituationen for de etablerede virksomheder
Truslen fra nye udbydere
Truslen fra købere
Truslen fra leverandører
Truslen for udbydere af substituerende produkter
Segmenter markedet for ure og karakteriser kort 2 målgrupper.
Beskrivelse af relevante forhold for produktet på markedet:
Valg af segmenteringsvariable
Segmenteringsmatrix
Beskriv målgruppe
Tag kort stilling til følgende udsagn:
o Købsadfærden hos konsumenterne på ur-markedet er i forandring
o Marketingmixet på ur-markedet er i høj grad påvirket af trend
o Ur-markedet er karakteriseret ved forskellige strategier
Identificer en væsentlig udfordring for en selvvalgt virksomhed i ur-branchen
Diskuter mulige løsninger for virksomheden.

Uddrag
Beskrivelse af relevante forhold for produktet på markedet:
Ur-markedet er bredt marked, urer kan købes i hvilket som helst land. For at afgrænse dette vil der kun tages udgangspunkt i det danske marked. Rigtige mange danskere er begyndt at købe flere ure, et ur er ikke længere en ting man bare ser klokken på, men en ting som er ved at blive en del af outfittet.

Konkurrencesituationen kan beskrives med at der er mange store udbydere, her er der for eksempel Apple som er en af de mest dominerende på markedet, og lige i hælene er mærker som Skagen og Daniel Wellington meget populære. Derimod er der også mange små ur-mærker som er ved at indtage markedet, især er det de selvstændige som er ved at toppe.

---

Identificer en væsentlig udfordring for en selvvalgt virksomhed i ur-branchen.

Swiss er en af de schweiziske som havde et stort nederlag, da Apple lancerede deres nye applewatch. Apple solgte flere ure end hele den schweiziske urindustri tilsammen. Dette er en væsentlig udfordring for Swiss, da de nu skal til at finde en måde at vækste på.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her