Indholdsfortegnelse
22. stratetisk plan
22.1 Krav til den stratetiske plan
22.2 Elementer i den stratetiske plan
• Markeds- og prisstrategi
• Markeds- og prisstrategi
• Vækststrategi
22.3 Der findes også to metoder virksomheder kan bruge når der skal udføres en stratetisk plan
22.3.1 Traditionel strategisk tænkning
- Strategi 1 - SO
22.3.2 Proaktiv strategisk tænkning
22.4 Vurdering af strategiske forhold
22.4.1 stratetisk intention
22.4.2 Plus/minus analyse
22.4.3 Konsekvensberegner og følsomhedsanalyse
22.4.4 Kritiske succesfaktorer
22.4.5 Scenarier
22.3.6 Det endelige valg af strategier
Uddrag
Når man skal lave en stratetisk plan for en virksomhed, laver man en analyse af de interne og eksterne som fører til en SWOT-opsamling.
Der skal også indgå en stratetisk intention som er virksomhedens mission, vision og værdier. Til sidst skal det hele samles strategiprocessen med de stratetiske mål og der er efter vælger man det der er bedst og sættes i kraft.
---
• Rationelle metode - her bruger virksomheden fornuft, logik og argumentation. Man benytter analytiske redskaber og er målrettet i sin tankeproces.
• Kreative metode - her finder man på nye ideer uden at tage forbehold eller afvisninger. Alle ideer er brugbare og det er først efter hele brainstormen at man begynder at sortere i det. Man holistisk, spontan og følelsesmæssig når denne metode benyttes.
Skriv et svar