SWOT | Analyse

Indholdsfortegnelse
22. stratetisk plan

22.1 Krav til den stratetiske plan

22.2 Elementer i den stratetiske plan
• Markeds- og prisstrategi
• Markeds- og prisstrategi
• Vækststrategi

22.3 Der findes også to metoder virksomheder kan bruge når der skal udføres en stratetisk plan

22.3.1 Traditionel strategisk tænkning
- Strategi 1 - SO

22.3.2 Proaktiv strategisk tænkning

22.4 Vurdering af strategiske forhold

22.4.1 stratetisk intention

22.4.2 Plus/minus analyse

22.4.3 Konsekvensberegner og følsomhedsanalyse

22.4.4 Kritiske succesfaktorer

22.4.5 Scenarier

22.3.6 Det endelige valg af strategier

Uddrag
Når man skal lave en stratetisk plan for en virksomhed, laver man en analyse af de interne og eksterne som fører til en SWOT-opsamling.

Der skal også indgå en stratetisk intention som er virksomhedens mission, vision og værdier. Til sidst skal det hele samles strategiprocessen med de stratetiske mål og der er efter vælger man det der er bedst og sættes i kraft.

---

• Rationelle metode - her bruger virksomheden fornuft, logik og argumentation. Man benytter analytiske redskaber og er målrettet i sin tankeproces.

• Kreative metode - her finder man på nye ideer uden at tage forbehold eller afvisninger. Alle ideer er brugbare og det er først efter hele brainstormen at man begynder at sortere i det. Man holistisk, spontan og følelsesmæssig når denne metode benyttes.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu