SRO: STINE GOYA

Resume

I denne opgave kan der blive forventet en masse statistikker på omkring vareeksport til Storbritannien, forbruget på tøj og den målgruppe, der køber mest tøj. Derudover er der gjort brug af modeller og teoretiker. Der er blevet analyseret på det britiske modeindustris marked, om det er svært eller nemt for en ny virksomhed at komme ind på markedet. Der er blevet vurderet og diskuteret om Stine Goya egner sig på det britiske marked, og om hvad virksomhedens fremtidsudsigt er. Til slut er der blevet konkluderet omkring redegørelsen, analysen, diskussionen og vurderingen.

Indledning
Danmark er et lille land med en åben økonomi. De er dybt afhængig af udlandet, og eksporten til udlandet er den vigtigste drivkraft, der er for den økonomiske vækst i Danmark. Ifølge dansk industri , så giver de globale muligheder samlet set anledning til omkring 2,2 millioner arbejdspladser i danske virksomheder i de internationale lande, der er mere end 800.000 i Danmark og resten i udlandet.

Danmarks eksport er relativt på få markeder. Tyskland, Storbritannien, Sverige, USA og Norge aftager næsten halvdelen af Danmarks samlede eksport. Danske virksomheder er dog også en af de europæiske lande, der har allerflest virksomheder, der vælger at flytte produktionen hjem. Ifølge Eurofounds undersøgelse så valgte syv danske virksomheder – primært indenfor beklædningsindustrien – sidste år at trække produktionen hjem til Danmark. Eksport for Danmark er i fokus, det er i hvert fald noget danske politikere går op i. Danske virksomheder eksporterer årligt for 747 milliarder kr., disse data blev fundet i år 2017.

Ifølge denne statistik, så er der omkring 45.000 danske arbejdspladser, som er relateret til eksport i Storbritannien. Tallet omfatter både den direkte beskæftigelse og den indirekte beskæftigelse. Denne statistik er delt op branchemæssigt, så man får en forståelse for, hvilken branche er vigtigst for Danmark at

få eksporteret. Ifølge Danmarks Statistik så var der i 2014 i alt 700 datterselskaber i Storbritannien, hvor i Danmark var der kun 400 britisk ejede virksomheder.

Ifølge Maslows behovspyramide, så kan eksklusive mærker for nogle være ekstremt betydeligt. Eksklusive mærker kan bruges til at flekse det dyre tøj overfor sine venner, og det kan få hinanden med på en trend om, at man kun går i eksklusive mærker for at virke vigtigere. Eksklusive mærker går op og dækker den kategori, der hedder egobehov, da egobehovet handler om at have selvtillid, hvilket eksklusive mærke kan være med til at påvirke. For nogle kan eksklusivt tøj gå op og dække selvrealisering, da det kan være noget ekstraordinært for dem at købe en eksklusiv kjole til en voldsom pris.

Indholdsfortegnelse
1. Forside……………………………………………………………… Side 1
2. Stine Goya forside………………………………………………….. Side 2
3. Resume……………………………………...……………………… Side 2
4. Indledning………………………………………………………….. Side 4
5. Problemformulering 3……………………………………………… Side 5
6. Metode……………………………………………………………… Side 5
7. Redegørelse for Stine Goya………………………………………… Side 5-8
8. Analyse for modebranchen i England……………………………… Side 8
• Hvordan mode er med til at definere os……………………... Side 8
• Modeindustriens største vækst………………………………. Side 9
• Markedets leder ift. Modebranchen…………………………. Side 10
• Dansk eksport til Storbritannien…………………………….. Side 11
9. Diskussion…………………………………………………………... Side 12
10. Vurdering…………………………………………………………… Side 12-13
• Burberry vs Stine Goya……………………………………... Side 12
11. Konklusion…………………………………………………………. Side 13
12. Bilag………………………………………………………………... Side 13-14
13. Litteraturliste……………………………………………………….. Side 15-17

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her