Salg af mundbind på webshop | Kommunikation og IT | Årsprøve

Indledning
I vores tilfælde blev emnet ”Salg af mundbind på webshop” valgt for os. Vi skal finde ud af, hvordan vi kan designe en webshop, der har formålet at sælge mundbind.

Vores opgave skal tage udgangspunkt i Danmark eftersom det er det, vi har teorien til. Under dette emne vil vi gerne lægge fokus på, at det skal kunne være sikkert at protesterer, selvom der er Corona.

Mange mennesker der har protesteret for nyligt og gennem Corona tiden er blevet slået ned på, b.la. Black Lives Matter og det syntes vi ikke er i orden.

Vi syntes heller ikke der er nogen grund til at skabe spænding mellem folk, fordi de bliver undertrykket, da det ofte kun udleder både psykiske men også fysiske problemer med tiden.

Vi vil gerne sætte vores fokus på at forebygge disse problemer med vores webshop og gøre det sikkert at protesterer igen, selvom der er Corona.

Indholdsfortegnelse
Indledning: 3
Bollemodellen: 3
Problemformulering: 3
Valg af produkt / Budskab: 3
- Målgruppeanalyse: 3
- Minerva modellen: 3
- Persona: 4
Idegenerering: 5
- Generelt tema 5
- Emne 1: Anti-mundbind 5
- Emne 2: Non-profit 5
- Emne 3: Protest / Outrage 5
Udvikling af produkt: 6
Præsentation af produkt / Løsning: 6
Markedsføring 7
- Lancering 7
- Reklame 8
Refleksion over GDPR og etik: 8
Referencer: 8
Bibliografi 8
Konklusion: 9

Uddrag
Minerva modellen:
Minerva modellen er et værktøj udviklet specifikt til at bruges i Danmark som segmenteringsværktøj. Den inddeler os i 5 segmenter, de blå, røde, violette, grønne og grå.

I vores opgave har vi taget udgangspunkt i de mennesker der lægger i det Grønne segment, altså typisk kvinder i en alder af 20-49 år som er miljøorienteret, ansvarsbevidste og foretrækker at læse Politiken eller Weekendavisen.

Det er også typisk mennesker der er Anti-elite, mere engagerede i fællesskabet og går ind for ligestilling.

Vi har valgt at målrette vores produkt mod dem imellem 20-30 år, altså både studerende, nyuddannede og folk der har været på arbejdsmarkedet i et godt stykke tid.

Dem vi forsøger at, skabe opmærksom hed hos og derved sælge hos, er typisk i det grønne segment.

Persona:
Vores persona hedder Freja, Freja er 22 år og går på Aarhus universitet og studerer medicin. Freja bor sammen med en god veninde i en studiebolig.

Til hverdag er Freja en aktiv person, hun kan godt lide at gå en tur i skoven og nyde den gode natur. Freja går i det samme tøj så meget som muligt og værdsætter madkultur meget.

Derfor forsøger Freja at spise vegansk selvom det ikke er let på en SU og så et fritidsjob, som lektiehjælper. Freja er et medlem af LGBT og er i et forhold med sin bedsteveninde, Alberte. Freja er også aktivist

hun deltager, hvert år i både Pride måned og Black Lives Matter protesterne. Freja forsøger også vidt muligt sammen med Alberte at deltage i Klimaprotester og er stor tilhænger af Spiritualismen.

Da Freja var ung og boede hjemme, var hendes far tømrer og hendes mor advokat. Freja gik til svømning da hun var yngre og var på det nationalelle ungdomshold men stoppede da hun blev 15 pga. lektierne og fritidsjobbet som avisbud tog over.

Freja bruger også meget af sin tid på politik, hun forsøger så vidt muligt at holde sig opdateret på Danmark, men også hele verden.

Freja håber på at bruge sin politiske viden til at skabe ligestilling for alle, verdenen over. Freja forsøger også at gro sine egne grøntsager hos sine forældre, da hun håber på at kunne være selvforsynende senere i livet.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu