Ribe bryghus ApS | SO3 | 10 i karakter

Indledning
I dette SO forløb fik vi stillede 2 opgaver til rådighed, jeg har sat mig for at lave opgave A, da jeg føler, at det er den jeg bedst, kan gå i dybden med.

I opgave A er der tre delspørgsmål, som jeg har tænkt mig at besvare med relevant teori fra fagene samt at bruge diverse kilder.

Selve opgaven går ud på, hvordan Ribe Bryghus ApS får succes på det kinesiske marked samt, hvordan det vil gavne Danmark.

I denne opgave vil jeg komme ind på, hvad Ribe bryghus ApS er for en virksomhed, Kinas privatforbrug samt diverse statistikker over sammenhandel mellem Danmark og Kina, Danmarks konkurrenceevne og, hvordan Ribe bryghus ApS kan få succes på det kinesiske marked.

Mine kilder består af artikler, statistikker og noget data, hvilket betyder detbåde kvalitative og kvantitative.

Indholdsfortegnelse
Indledning 1
Virksomhedskarakteristik 1
Konkurrenceevne 2
Parameter mikset på det danske marked 4
Diskuter i hvilken grad målgruppen og parametermikset skal differentieres, for at Ribe Bryghus ApS kan få succes på det kinesiske marked. 6
Metode 7
Konklusion 8
Bilag 1 9
Bilag 2 9
Bilag 3 9
Bilag 4 10
Bilag 5 10
Litteraturliste 11

Uddrag
Kina er vant til danske vare både drikkevare men også så meget mere. I Kina ved de at de at de danske varer er lavet af kvalitet.

Danmark har et skolesystem, som hjælper virksomhederne med at ansætte folk, som er uddannet til præcis det de skal bruge dem til, sådan de kan få den bedste kvalitet og det bedste design for eksempel.

Ud fra bilag 2 og 3 kan man se, at Kina har en stor betydning for den danske eksport, man kan blandt andet se, at de ligger på sjette pladsen i de lande, Danmark eksportere mest til.

Efterspørgelsen på de danske varer er meget høj, hvilket har noget at gøre med Danmarks ry og brand. Kina kender allerede godt danske øl, som blandt andet er Carlsberg,hvilket gavner Ribe bryghus ApS.

Ølbranchen i Danmark er meget hård at bryde igennem, der er rigtigt mange spillere på markedet, som kæmper om at få den størst mulige markedsandendel, hvilket gør indlandskonkurrencen meget hård.

Hvis man kigger på bilag 1, kan man se privatforbruget samt eksporten, er forventet til at stige rigtigt meget i år 2021, den havde et meget stort dyk i år 2020, hvilket er på grund af corona virussen.

Hvis privatforbruget kommer til at stige så meget, ville det gavne Ribe bryghus ApS, fordi det betyder at den kinesiske befolkning, vil bruge flere penge og med stører sandsynlighed bruge penge på deres kvalitetsprodukter.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu