Indledning
Ahh, ferier. Hvem glæder sig ikke til, når ferien ligger lige rundt om hjørnet? Hvem nyder ikke en rejse til et varmt land, der udbyder all inclusive?
Hvem nyder ikke noget kvalitetstid med sin familie, hvor man kan tilbringe turen med carpool karaoke, diskussioner, og påmindelser om, at man har glemt sit pas derhjemme, hvilket først går op for en, efter man har krydset den tyske grænse?
Det danske aktieselvskabet Happydays, stiller alle overstående til rådighed for os kunder. Happydays A/S er en rejsevirksomhed stiftet i 2004, der som udgangspunkt udbyder kør selv-ferier til feriedestinationer i 12 europæiske lande.
Deres ambition er, at de til hver en tid, kan stille en rejse fyldt med priskvalitet, der både er fornuftigt, konkurrencedygtigt og afspejler opholdets indhold, til rådighed for kunderne.
Uddrag
Filmen har træk fra den lyriske reklamegenre, eftersom selve produktet ikke bliver anvendt i nogen grad, men vi i stedet har fokus på de smukke billeder og scener. (0:06, 0:10 & 0:18)
I alt medvirker der 9 (eller 7, hvis dem i starten der holder i hånd, også medvirker senere hen) personer og en hund, samt en hel masse objekter i form af bjerge, biler, vinmarker, hoteller, strande mv. Eftersom det er det virksomheden, prøver at sælge.
Reklamen påstår, at de har håndplukkede hoteller samt årets bedste bilferier, med sloganet ”rejser med glæde” (0:28)
Supertotalt billede kommer til syne, når vi ser at det er Østrig, at vi befinder os i, samt den enormt smukke vinmark (0:06 & 0:10)
Reklamefilmen varer 0:30 sek. og indeholder nøjagtigt 10 scener. Vi får hver scene at se i ca. 2 sekunder, før der bliver skiftet til en ny scene.
Det giver os en enkelt reklame, der er let og overskuelig og huske, detaljer ved scenerne, fordi der er så få.
Farverne gør også en del godt for det glade tema, eftersom de dominerende farver er generelle varme toner, som grøn og orange
hvilket afspejler sig i den natur vi konstant ser, fordi det er hele fundamentet, og det virksomheden prøver at sælge (0:22, 0:10 og 0:18).
Ud fra den lille analyse overstående, så kan jeg også konkludere, at der samtidig bliver anvendt synlig klipning, også kaldet montage
eller synlig klipning kan også hedde akontinuerlig klipning, fordi den bryder med filmens kontinuitet (sammenhæng), hvilken den gør i næsten hvert klip, i denne reklame.
Skriv et svar