Reklame analyse af Tryg og Codan

Uddrag
Tryg er blandt et af de største forsikringsselskaber i Norden.
Et skadeforsikringsselskab bestående af ca. 3.300 ansatte, som ønsker at skabe værdi for deres mere end 3 millioner kunder. Alle virksomheder ønsker konstant større vækst og dette gør de fleste virksomheder ved at markedsføre deres produkt eller serviceydelse. Tryg har valgt at markedsføre dem selv ved hjælp af tv-reklamer.

I reklamen følger man to personer, en voksen kvinde og en ung mand.
Episoden udspiller sig en sen aften i et S-tog, hvor kvinden stiger af toget på en mennesketom togstation. Den unge mand fra toget har mørkt tøj og hætte over hovedet, han stiger ud af toget samme sted og går mod kvinden. Perronen er mørk og dyster og der er ikke et øje. Den unge mand nærmer sig kvinden og sætter hånden på hendes skulder, og nervøst vender kvinden sig om.
Manden rækker sin hånd frem, det er kvindens taske som hun har glemt i toget.

Kvinden kigger op og smiler, manden gør det samme og vender tilbage til den tomme perron hvor toget nu har forladt. Reklamen foregår på Mallorca i slutningen af marts måned, dette var grundet tilpasning af vejret.


----

Codan A/S er et dansk forsikringsselskab med omtrent firetusinde medarbejdere i Skandinavien.
Virksomheden har en lang historie bag sig, og blev endeligt grundlagt i år 1916.
Selskabet tilbyder forskellige former for forsikringer, herunder erhvervs, privat- og sundhedsforsikringer. Virksomheden hjælper omkring 340.000 husstande, 50.000 virksomheder, samt 200.000 skader.

I reklamen følger vi en midaldrende mand som netop lige er blevet kernekunde hos Codan.
Manden spiller fodbold ude i haven med sin søn, mens en masse fakta om abonnementet kører i baggrunden. Sønnen står på mål og faderen skyder bolden afsted, den flyver over målet og direkte mod bilen. Manden kigger utrygt og bange efter bolden, som i sidste sekund bliver reddet af hunden som legesygt hopper op efter bolden. Reklamen foregår en højlyst dag i et villakvarter hos en familie.

Afsenderen af reklamen er forsikringsselskabet Codan, som har lavet en reklame for at promovere deres produkt. Et abonnement hvor kunden har mulighed for at være kernekunde og dermed få en masse fordele med. Den intenderet modtager er primært familiefaderen, men også den såkaldte kernefamilie med mindreårige børn og unge. Afsenderen forsøger ihærdigt at fortælle modtageren hvor fordelagtigt det er at være en del af Codan, hvor meget nemmere livet bliver med forsikring.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu