Reality-tv og Public Service | Analyse | DR | 10 i Karakter

Indledning
I disse år foregår der en stor konkurrence omkring seere og lyttere mellem de traditionelle tv-programmer og den stigende benyttelse af de forskellige sociale medier, såsom Facebook, Instagram, og Twitter etc.

Spørgsmålet er, om de traditionelle tv-programmer og aviser har nogen fremtid, eller om de sociale medier vil overtage nyhedsformidlingen og underholdningen?

I Danmark opkræves der tvangslicens via skatten for DR, hvor det er obligatorisk at betale et vist beløb hvert år. Andre tv-programmer vælger man selv til via forskellige tv-pakker, hvor man kan tegne og tilpasse de programmer, man ønsker at se.

Uddrag
Her er det tydeligt at se, at Anders Storgaard er uenig i, at DR skal begynde at sende flere reality-programmer.

Det fremgår, som tidligere nævnt, at DR har til formål at sende programmer baseret på public service, som gerne skal uddanne folk.

Men det står lidt i kontrast til de udsendelser DR3 laver med indhold specielt rettet mod de unge, og hvis der ydermere kommer flere reality-programmer

som også ses på de mere kommercielle kanaler, vil det også modsige det, der ellers står beskrevet på kontrakten om public service.

Anders Storgaard anfører, at public service ikke betyder, at man skal producere det, der alligevel kan gøres bedre på det private arbejdsmarked.

Han mener også, at hvis DR alligevel producerer det samme som for eksempel TV3, er der ingen grund til at tvangsopkræve skattekroner.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu