Indholdsfortegnelse
Hvorfor kunne denne reklamefilm skabe en shitstorm?
Afsender:
Anledning:
Hensigt:
Udformning af meddelelse:
Meddelelse:
Genre:
Emne:
Udsagn/Budskab:
Modtager:
Forventning:
Virkning:
Reaktion på meddelelse:
I skal ikke give en fuldstændig analyse af filmiske virkemidler, men I skal komme omkring opbygningen, og hvordan virkemidlerne understøtter budskabet.
Lyd
- Asynkron lyd
- Lys
- Baggrund
Uddrag
Da SAS er et skandinavisk flyselskab, vil de udbrede målgruppen til flere lande i verden, for at få flere kunder, og højest sandsynlig mere omsætning.
derfor lavede de reklamen, som viste at alle de egentlige skandinaviske ting, ko fra alle steder i verden, for at gøre andre land en “del” af Skandinavien.
---
Deres forventning til kampagnefilmen var at udbrede deres målgruppe i andre lande, og at folk ville blive lidt rørt af at deres ting blev brugt i Skandinavien, og at de kunne føle sig en del af Skandinavien.
Den ældre generation kan blive provokeret da de har en bedre bevidsthed omkring vores land og de traditionelle ting.
Rosa/Violette segment i minerva- modellen / tryghed