Perspektivering | SAS What is truly Scandinavian

Indholdsfortegnelse
Hvorfor kunne denne reklamefilm skabe en shitstorm?

Afsender:

Anledning:

Hensigt:

Udformning af meddelelse:

Meddelelse:

Genre:

Emne:

Udsagn/Budskab:

Modtager:

Forventning:

Virkning:

Reaktion på meddelelse:

I skal ikke give en fuldstændig analyse af filmiske virkemidler, men I skal komme omkring opbygningen, og hvordan virkemidlerne understøtter budskabet.

Lyd
- Asynkron lyd
- Lys
- Baggrund

Uddrag
Da SAS er et skandinavisk flyselskab, vil de udbrede målgruppen til flere lande i verden, for at få flere kunder, og højest sandsynlig mere omsætning.

derfor lavede de reklamen, som viste at alle de egentlige skandinaviske ting, ko fra alle steder i verden, for at gøre andre land en “del” af Skandinavien.

---

Deres forventning til kampagnefilmen var at udbrede deres målgruppe i andre lande, og at folk ville blive lidt rørt af at deres ting blev brugt i Skandinavien, og at de kunne føle sig en del af Skandinavien.

Den ældre generation kan blive provokeret da de har en bedre bevidsthed omkring vores land og de traditionelle ting.

Rosa/Violette segment i minerva- modellen / tryghed

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu