North Chairs | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
North Chairs
- Forretningsmodel
- Målgruppe analyse
- SMOK
- Gallups kompas
- Det moderne segment
- Det moderne-individorienteret segment
- Persona
- Positionering
- Produkt
- Pris
- Pris
- Promotion
- Litteraturliste:

Uddrag
North Chairs er en virksomhed der lever af at lave komfortable kontorstole, samtidigt med fokus på at passe ind i det morderne hjem.

Vores stole er specialdesignet med fokus på at man får en oplevelse ud over det sædvanlige, Derfor er der indbygget cooling, som er ret unikt hvis vi sammenligner os med andre i branchen.

Vores primære målgruppe er på nuværende tidspunkt private mennesker (B2C), der arbejder hjemmefra, og grunden til at vi skriver nuværende tidspunkt

er fordi den højst sandsynligt vil ændre sig, når Corona forsvinder igen. Når Danmark igen åbner uden restriktioner, vil vi begynde at fokusere mere på de store virksomheder (B2B)

hvor der er mange kontoransatte. Til at starte med vil vi kun være til stede på det danske marked, men muligvis ekspansion på det skandinaviske marked på et senere tidspunkt, hvis efterspørgslen er der.

Måden vi relaterer ud til vores kunder, er gennem sociale medier, telefon, mail og egen hjemmeside. markedsføringskanalerne vi gør brug af

er Google Ads på vores egen hjemmeside, Facebook, Instagram og LinkedIn. Udover det er vi også ude at lave kold kanvas, når vi forsørger at sælge til B2B.

---

Det første vi skal gøre i SMOK modellen er at finde segmentets størrelse og vækst. Eftersom vi har fundet ud af hvilke kriterier vores målgruppe skal opfylde, kan vi nu finde segmentets størrelse.

Den måde vi er nået frem til resultatet på, er ved at tage alle danskere der er beskæftiget i form af job (Nørtoft, 2021).

Antallet af beskæftiget var i 2018 på 2.895.900, derved har vi taget 44% af 2.895.900. Grunden til at vi netop har valgt 44%

er fordi Falck har foretaget en analyse, som viser at 44% af alle beskæftige sidder ned 6 timer eller derover (Falck, 2021). 44% af 2.895.900, giver 1.274.196.

Så vi vurderer at vores målgruppes størrelse ca. vil være 1.275.000 og så skal man selvfølgelig huske at det er et estimat.

Næste step i SMOK-modellen, er at finde muligheder for at komme i kontakt med segmenterne på. Vi har vurderet at alt kommunikation og salg skal foregå gennem sociale medier og internettet.

Grunden til at alt skal foregå digitalt, er fordi Danmarks statik lavede i 2020 en undersøgelse, som viste at 95% af den danske befolkning har adgang til computer og internet (statik, 2021).

Derfor mener vi hellere ikke det bliver et problem at fange målgrupperne på digitale platforme.

Næste punkt i SMOK-modellen er Omkostninger ved bearbejdning af segmentet, hvor man skal vurdere om det er rentabelt at lave markedsføring til segmentet.

North Chairs har en forholdsvis stor målgruppe, derfor vil det også kræve at der bliver solgt en del stole, for at markedsføringsomkostningerne er dækket.

Vi ved at stolene koster ca. 1500 kr. i indkøb inklusiv porto og told, salgsprisen ligger på 2500 kr. Så det må give et dækningsbidrag på omkring 1000 kr.

Som det kan ses herunder, har vi forsøgt at lave en beregning, for at se hvad det ville koste, hvis vi skal ud at ramme hele vores målgruppe. 75.000 kr. i markedsføringsomkostninger på Facebook om dagen

er måske ret ambitiøs og overdrevet, vi ville godt nok kun skulle sælge 75 stole om dagen, hvilket ville vurderes realistisk.

På nuværende tidspunkt er virksomheden bare ikke i stand til at håndtere minimum 75 ordre om dagen

derfor vil måske være mere logisk smart at starte med et afgrænset område. Så kan man på sigt udvide det geografiske område, hvis der er et behov.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu